تاریخ : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 7 September , 2024
2

هزینه‌های میلیاردی جشنواره‌ها صرف ازدواج جوانان شود

  • کد خبر : 224
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸

امام جمعه خرمشهر گفت: مسئولان هزینه‌های میلیاردی برگزاری جشنواره‌ها را صرف رفع مشکلات مردم و تسهیل ازدواج جوانان کنند به گزارش راستا نيوز از خرمشهر، حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در محل مسجد جامع خرمشهر ضمن تبریک اعیاد و مناسبت‌های شعبان به سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و […]

امام جمعه خرمشهر گفت: مسئولان هزینه‌های میلیاردی برگزاری جشنواره‌ها را صرف رفع مشکلات مردم و تسهیل ازدواج جوانان کنند

به گزارش راستا نيوز از خرمشهر، حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در محل مسجد جامع خرمشهر ضمن تبریک اعیاد و مناسبت‌های شعبان به سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و یادآور شد: امام در سال 42 و 43 مکرر فریادی را سر داد که که آن علما و کسبه و تمام مردم ایران را خطاب قرار داده بود و آن این بود که اسلام در خطر است.

وی ضمن یادآور شدن این نکته که محمدرضا پهلوی در آن زمان سیاست معاویه را دنبال و ظواهر دین را حفظ می‌کرد عنوان داشت: آن چیزی که در آن زمان امام را به خروش آورد مشاهده ایجاد فتنه در دین بود.

موسوی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از عمده دلایل امام برای مخالفت با رژیم پهلوی در خصوص تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی بود که در آن شرط مسلمان بودن نمایندگان حذف شده بود و این آغازی بود بر به رسمیت شناخته شدن مکتب‌های باطلی همچون وهابیت.

وی افزود: از دیگر دلایل امام برای مخالفت قد علم داشتن محمدرضا پهلوی در برابر روحانیون و مراجع تقلید بود که این مقدمه‌ای برای جا انداختن مکتب سکولار در ایران بود.

خطیب جمعه خرمشهر ضمن تبیین مکتب سکولار و تفکر غربی جدایی دین از سیاست این‌طور بیان کرد: جان کلام سکولار این است که اگر جانی مرتکب قتل شد قصاص نشود و بر هیچ زنا کاری حد جاری نشود.

وی در ادامه اذعان کرد: سکولار سنگ بنای دین زدایی است اما متاسفانه اکنون و در جامعه فعلی ما، گروهی هستند که همین شعار‌ها را با الفاظ جدید، سلیس و روان در اختیار جوانان قرار می‌دهند.

حجت السلام و مسلمین موسوی افزود: آن‌ها ادعا می‌کنند که در عصر کنونی اعلامیه حقوق بشر داریم که بر قرآن مقدم است.

وی ضمن عنوان کردن برخی از موارد قید شده در اعلامیه حقوق بشر و تبیین تضاد آن با مفاهیم ناب اسلامی ادامه داد: در هفته گذشته برخی از مسئولین نظام این طور شعار دادند که «با شلاق نمی‌توان کسی را به بهشت برد» و در ‌‌‌نهایت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نسبت به این شعار موضع‌گیری کردند.

امام جمعه خرمشهر توضیح داد: هیچ کس معتقد به این نکته نیست که با زور و اجبار می‌توان کسی را به راه راست هدایت کرد اما طبق بیان صریح کتب دینی باید با کسانی که هنجار شکنی می‌کنند و تعمدا دین را به سخره می‌گیرند و کاری می‌کنند که زمینه گناه فراهم شود برخورد جدی صورت گیرد.

وی به دیدار رهبر عالی‌قدر انقلاب با منتخبان مجلس اعم از رئیس، هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس اشاره کرد و عنوان داشت: معظم‌له در جمع نمایندگان مجلس فرمودند:« انتظار من از نمایندگان به عنوان سربازان انقلاب حمایت از گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی است».

حجت‌السلام و مسلمین موسوی به فراز دیگری از سخنان رهبری که از نمایندگان خواسته بودند که نباید به کانون‌های فساد اجازه شکل‌گیری داد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: دلیل ایشان از بیان این مطلب که باید کانون‌های فساد را در نطفه خفه کرد این است که اگر این کانون‌ها ریشه دوانند دیگر امکان مقابله با آن‌ها بسیار دشوار یا غیرممکن خواهد بود.

وی گفت: اتفاقاتی در حال رخ دادن است از نمونه‌های این رخدادهایی که باعث عدم رضایت رهبری شده است همین خرج‌های میلیاردی است که برای برگزاری جشنواره‌ها درنقاط مختلف ایران از جمله همین خوزستان می‌شود.

خطیب جمعه خرمشهر تاکید کرد: می‌توان این هزینه‌ها را در مکانی دیگر برای گره‌گشایی از مشکل مردم یا فراهم کردن شرایط ازدواج صرف کرد.

وی در ادامه گروه خفاش شب را شایعه‌ای بی‌اساس خواند و افزود: این گروه‌ها متعلق به کشورهای غیر اسلامی یا لااقل در کشورهای همسایه است و ادعای وجود این گروه در ایران ادعایی بی‌پایه و اساس است.

وی در پایان بر به کارگیری پیمانکاران بومی در شهرستان تاکید کرد و اظهارداشت: بهتر است در انجام مناقصه اولویت را به بومی بدهید و در صورت نبود متقاضی بومی از غیر بومی استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.