تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مسجدسلیمان: مسجدسلیمان در توزیع اعتبارات ۹۳ رشد قابل توجه ای داشته است

  • کد خبر : 333
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مسجدسلیمان با حضور مهندس سعادت کارشناس عالی معاونت و برنامه ریزی استانداری، مهندس حیدری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان و جمعی از مدیران ادارات شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش راستا نيوز در ابتدای این جلسه مهندس گوروئی فرماندار مسجدسلیمان در سخنانی گفت: خوشبختانه […]

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مسجدسلیمان با حضور مهندس سعادت کارشناس عالی معاونت و برنامه ریزی استانداری، مهندس حیدری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان و جمعی از مدیران ادارات شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش راستا نيوز در ابتدای این جلسه مهندس گوروئی فرماندار مسجدسلیمان در سخنانی گفت:

خوشبختانه اتفاق مثبتی که به لطف خداوند و نگاه مدبرانه دکتر مقتدایی استاندار محترم خوزستان در بحث تخصیص و توزیع بودجه افتاد این بود که ایشان بنا را بر این گذاشتند توزیع اعتبارات بر اساس شاخص باشد و این شاخص ها بر اساس اطلاعاتی ست که از دستگاه های اجرایی و مدیران کل گرفته شده است، یعنی بر اساس این اطلاعات بعضی شهرها شهرهای برخوردار و بعضی شهرهای کم‌برخوردارتر محسوب شده اند و با این تعریف، مسجدسلیمان در توزیع اعتبارات رشد قابل توجه ای داشته است.

 

فرماندار مسجدسلیمان در ادامه خطاب به مدیران ادارات مختلف شهرستان گفت: درخواست من از شما این است که بی جهت چند پروژه را با هم آغاز نکنید بهتر است یک پروژه را به سرانجام برسانید بعد پروژه دیگر را شروع کنید. گوروئی افزود: مسجدسلیمان آن قدر مشکل دارد که به چند برابر این بودجه ها نیاز دارد اما به لطف خداوند امسال در تخصیص بودجه وضع مناسبی داریم. وی در پایان سخنان خود اظهار داشت به هیچ‌وجه کیفیت پایین پروژه و کار بدون مطالعه را نمی پذیریم و دوباره کاری از مدیران را قبول نخواهم کرد. مثل آسفالت خیابان ها که شهرداری می آید آسفالت می کند چند روزبعد  فلان اداره می آید حفاری می کند با چنین مسائلی به شدت برخورد خواهم کرد.

مهندس سعادت کارشناس عالی معاونت و برنامه ریزی استانداری خوزستان در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مسجدسلیمان گفت: سال ۹۳ اعتبار استان نسبت به سال ۹۲ در بحث تملک و دارایی های سرمایه ای ۲۸درصد کاهش داشته است. همچنین ۹۳ میلیارد تومان به صورت الزامات قانونی ابلاغ شده است که هنوز توزیع شهرستانی نشده است. به طور میانگین ما اگر در شهرستان ۴۸ درصد کاهش اعتبار نسبت به سال گذشته داشته باشیم یعنی ما هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته ایم.

وی ادامه داد:خوشبختانه در بحث تهیه شاخص توزیع اعتبار، به همراه کارشناسان محترم از یکی دو ماه قبل از پایان سال ۹۲ شروع به تعیین شاخص ها کردیم. اطلاعات و آمار شاخص های اختصاصی دستگاه ها از خود دستگاههای استان دریافت و بر اساس فرمول های تهیه شده توزیع اعتبارات بخش های مختلف تهیه گردید. وی گفت: خروجی این مدل نشان داد که بعضی دستگاهها متاسفانه یا آمار درست ارائه نداده بودند، یا آمار درست نداشتند و یا این که اهمیت موضوع را درک نکرده بودند.

به گزارش راستا نيوز مهندس سعادت ادامه داد: به هر حال خوشبختانه سهم شهرستان مسجدسلیمان نسبت به شهرستان های دیگری بالاترین رتبه را داشته است. سهم شهرستان مسجدسلیمان از اعتبارات استانی در سال نود و دو ۳/۷دهم درصد بوده و در سال نود و سه۵/۲۳ درصد افزایش یافته است و با توجه به کاهش های استان یعنی این که اعتبار شهرستان  ۱۰۰ درصد در این مرحله افزایش داده شده است.

وی گفت: با توجه به این که توزیع اعتبارات بر اساس مدل توزیع شاخص انجام شد انتظار می رفت اطلاعات ارائه شده از دستگاهها اطلاعات صحیحی باشد.

به گزارش رلستا نيوز در ادامه افشین حیدری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان گفت: مسجدسلیمان شهری ست که بالاترین آمار بیکاری را دارد. شهری که دارد اقتصاد کشور را هر روز زنده نگه می دارد حقش بیش از این است. شهری که یک روز جز اولین ها بود امروز مشکلات فراوانی دارد. وی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی مهندس گوروئی فرماندار محترم و همچنین دکتر جلیلی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی پروژه های خوبی را در مسجدسلیمان شروع کرده ایم .مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان ادامه داد:

حرکت بسیار خوبی که در حوزه میراث فرهنگی اتفاق افتاد این است که توانستیم برای اولین بار مجوز پایگاه پژوهشی گردشگری سرمسجد- بردنشانده را از سازمان میراث فرهنگی کشور بگیریم و انشالله به زودی پایگاهش تجهیز و افتتاح خواهد شد که این یکی از آرزوهای دیرینه کارشناسان و باستان شناسان خوزستانی بوده است. به گزارش راستا نيوز حیدری ادامه داد:

با توجه به شعار رئیس جمهور محترم در این خصوص که خوزستان باید قطب گردشگری کشور شود خوشبختانه اعتبارات خوبی برای میراث فرهنگی و گردشگری استان در نظر گرفته شده است و شهر مسجدسلیمان با وجود چاه شماره یک و بناهای تاریخی که دارد یکی از مقاصد هدف ما می باشد. ایشان ادامه داد: در بحث جذب توریست، موزه مسجدسلیمان در سال گذشته افتتاح شد، موزه نفت در حال پیگیری ست، مطالعات سد تفریحی تمبی در حال انجام می باشد، با هماهنگی نماینده محترم و فرماندار جاده گردشگری دو راهی نفت سفید در حال پیگیری ست، پروژه آب درمانی گلگیر نیز امسال افتتاح خواهد شد… مهندس حیدری اظهار داشت:

من همین جا اعلام می کنم هر کس در مسجدسلیمان در بخش خصوصی بخواهد مجتمع گردشگری – تفریحی احداث کند با تسهیلات کم بهره به ایشان کمک خواهیم کرد. در مجموع میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان تلاش خواهد کرد که وظیفه اش را در قبال مردمی که به ایران خدمت کرده است انجام بدهد. ایشان گفتند: من آینده مسجدسلیمان را بسیار روشن می بینم و قطعاً خداوند سبحان نگاه خاصی به مسجدسلیمان دارد. امیدوارم از فرصتی که به دست آمده است در شهر محروم مسجدسلیمان چند پروژه بزرگ گردشگری و تفریحی احداث شود.

وی در پایان از دکتر مقتدایی استاندار خوزستان، مهندس حاجتی معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان،دکتر جلیلی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مهندس گورئی فرماندار مسجدسلیمان و همچنین حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان تشکر ویژه نمود و گفت: قطعاً با حمایت این عزیزان آینده ی خوبی برای مسجدسلیمان رقم خواهد خورد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=333

نوشته های مشابه

۲۵شهریور
۲۳شهریور
لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام
در آستانه بازگشایی مدارس و به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد

لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.