تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
4

میراث فرهنگی یک جریان زنده است

  • کد خبر : 383
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

 افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، نیز در این شورا اظهارداشت: بسیاری میراث فرهنگی را در قالب یک سازمان می بینند در حالی که میراث فرهنگی یک جریان زنده است و این موضوع اصالت و هویت ایرانیان است. وی افزود: میراث فرهنگی از عده ای انسان های دلسوز و متعهد تشکیل شده که این افراد […]

 افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، نیز در این شورا اظهارداشت: بسیاری میراث فرهنگی را در قالب یک سازمان می بینند در حالی که میراث فرهنگی یک جریان زنده است و این موضوع اصالت و هویت ایرانیان است.

وی افزود: میراث فرهنگی از عده ای انسان های دلسوز و متعهد تشکیل شده که این افراد از اصالت و فرهنگ مردم و شناسنامه یک ملت دفاع می کنند.

حیدری با بیان این که هرگز سازمان میراث فرهنگی به دنبال مالکیت در بناهای تاریخی نبوده است و رسالت آن حفظ یک بنا به تنهایی نیست؛ تصریح کرد: حفظ فرهنگ و اصالت جامعه مبنای اصلی توسعه است. قطعا وظیفه اصلی همکاران من نیازمند همکاری خاص و نگاه ویژه همه دستگاه ها است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که شهر باستانی شوش کاندیدای ثبت جهانی است و استان خوزستان استانی خاص و تنها استان کشور خواهد بود که سه اثر ثبت جهانی دارد.

حیدری بیان کرد: میراث فرهنگی شوش، چغازنبیل و شوشتر در دنیا بی نظیر است؛ این ها دارایی ها و داشته های استان است و میراث فرهنگی حفظ نخواهد شد مگر اینکه همه ما دست در دست هم دهیم و برای احیای این یادگار ارزشمند نیاکان ما فعالیت کنیم.

وی بیان کرد: من مطمئنم داشته هایی که در حوزه طبیعی داریم و داشته هایی که خداوند به استان داده می تواند با رخ نمایی و خودنمایی در دنیا، خوزستان را به عنوان مقصد سفر در خاورمیانه معرفی کند. شاید کمتر کسی در گذشته فکر می کرد که صحرای ام الدبس به عنوان یک مقصد گردشگری باشد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.