تاریخ : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 7 September , 2024
1

نقدي بر برخورد سلیقه ای ضمیمه شهرنگار روزنامه همشهری با دکتر شجاع پوریان، عضو جانباز شورای اسلامی شهر تهران/آقای سردبیر! معاون اجرایی شورای شهر نیز جانباز پنجاه درصد است

  • کد خبر : 462
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۳ - ۹:۱۷

راستا نيوز/ فرشيد خداداديان: موسسه همشهری،وابسته به شهرداری تهران دارای ضمایم هفتگی و نشریات متعددی است که بصورت ضمیمه روزنامه همشهری و یا نشریات و مجلات مستقل منتشر می شوند و ضمیمه”شهرنگار”این روزنامه که نهمین شماره خود را به تاریخ شنبه هفتم تیرماه منتشر نمود از جمله این نشریات است. سردبیر ضمیمه مذکور در شناسنامه […]

راستا نيوز/ فرشيد خداداديان: موسسه همشهری،وابسته به شهرداری تهران دارای ضمایم هفتگی و نشریات متعددی است که بصورت ضمیمه روزنامه همشهری و یا نشریات و مجلات مستقل منتشر می شوند و ضمیمه”شهرنگار”این روزنامه که نهمین شماره خود را به تاریخ شنبه هفتم تیرماه منتشر نمود از جمله این نشریات است.

سردبیر ضمیمه مذکور در شناسنامه این نشریه،دانیال ابوالحسن معمار معرفی شده و مخاطب اصلی این نوشتار نیز به بهانه انتشار آخرین شماره این ضمیمه با تیتر اصلی؛”تهران دوستدار معلولان”ایشان هستند.

آقای سردبیر!

درج آیه شریفه ی”و امرهم شوری بینهم”با لوگوی منحصر به شورای اسلامی شهر تهران،مبین این نکته است که”شهرنگار”قاعدتاً باید با اولویت اخبار و گزارش فعالیت های این شورا منتشر شود.هرچند نبود سرمقاله یا یادداشت اول در شمارگان منتشر شده،نقض اصول اولیه روزنامه نگاری مکتوب است اما انتخاب اخبار و مطالب نشان از وظیفه شما و همکارانتان به انعکاس موضوعات مرتبط با این حوزه دارد.به همین دلیل پیشنهاد می شود لیست کامل نمایندگان محترم مردم در شورای اسلامی شهر تهران را در مجموعه اطلاعات خود داشته باشید تا بهتر بتوانید به وظایف خود بپردازید!

شماره اخیر اوراقی که با زحمت شما و همکارانتان بصورت ضمیمه روزنامه همشهری منتشر گردید با توجه به موضوع شهروندان معلول و جانباز اقدامی پسندیده بود که بد اجرا شدن آن،اگر نگوییم شائبه برخورد سلیقه ای و جناحی تفکر حاکم بر موسسه همشهری را متبادر می کرد،نشان از عدم اشراف شما و همکارانتان بر حوزه فعالیت و موضوعات شورای اسلامی شهر و حداقل اعضای آن دارد!؟زیرا استحضار دارید که مردمی که به نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر رای داده اند و مطالبات خود را از طریق ایشان پیگیری می کنند،این موضوع را نخواهند پذیرفت که نشریه ای که باید به اخبار و فعالیت های نمایندگانشان بپردازد در مرتبط ترین موارد نیز حضور ایشان را انکار نماید!

جهت اطلاع حضرتعالی و همکارانتان عرض می شود که یکی از اعضای شورا که اتفاقاً مسئولیت معاونت اجرایی شورا را نیز برعهده دارند،دکتر ولی الله شجاع پوریان هستند که دفتر ایشان نیز در طبقه چهارم ساختمان شورا یکی از پر رفت و آمد ترین دفاتر نمایندگان است!

این استاد دانشگاه و نماینده ادوار مجلس و عضو زاگرس تبار شورای اسلامی شهر تهران،بخش مهمی از زندگی و جوانی خود را در مناطق عملیاتی و جبهه های جنگ تحمیلی سپری نموده و مفتخر به جانبازی پنجاه درصد نیز هستند!بدین ترتیب متوجه خواهید شد که جای خالی ایشان در شماره ای که به موضوع جانبازان و معلولان پرداخته بود تا چه حد خالی و البته نشان از کج سلیقگی عاملان داشته است.

آقای سردبیر!

دقت،صحت و البته بی طرفی شروط بنیادین کار حرفه ای روزنامه نگاری هستند و حتی چنانچه در موردی روزنامه نگار مجبور به بولتن نویسی نیز باشد،نافی این اهمیت نیست و البته برخی گاف ها بسیار تامل برانگیز بوده و اولین سوالی را که در ذهن مخاطب ایجاد می کند،تشکیک در میزان اشراف عامل بر موضوع حوزه فعالیت است.

موسسه همشهری به واسطه درآمدهای شهرداری از جیب شهروندان تهرانی،گو اینکه دغدغه هزینه های چاپ و توزیع و تعداد برگشتی را که دغدغه بسیاری از مطبوعات ایرانی است ندارد،حتی اگر خود را به مردمی که هزینه های آن را تامین می کنند پاسخ گو نباشد؛حق توهین به شعور مردم و تلاش برای کتمان نام نماینده ایشان را نیز ندارد!

آقای سردبیر!

جانبازان،شهدای زنده هستند و نامشان قابل کتمان نیست.حتی اگر با خط سیاسی و فکری شما و موسسه تان همسویی نداشته باشند!

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.