تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0

مقتدایی: باید از مدیرانی که موجب ضرر و زیان شده اند، توضیح خواست

  • کد خبر : 692
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

استاندار خوزستان گت: حتی اگر یک ریال هم به اعتبارات استان اضافه نشود، همانطور که قول داده ایم استان در موعد مقرر دستخوش تحول می شود. راستا نیوز- عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره و اظهار کرد: […]

استاندار خوزستان گت: حتی اگر یک ریال هم به اعتبارات استان اضافه نشود، همانطور که قول داده ایم استان در موعد مقرر دستخوش تحول می شود.

راستا نیوز- عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره و اظهار کرد: جوامع بشری و سازمان های بین المللی و مدعیان همیشه حقوق بشر، فکری برای این ملت مظلوم داشته باشند. حضور قدرتمندانه مردم در روز جهانی قدس، می تواند پاسخی به این بی عدالتی ها و رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی باشد.

وی ادامه داد: عدم توازنی که در هرجای این مملکت شاهد هستیم ناشی از جنبه های مختلفی است؛ عدم توازن و عدم رعایت تعادل برای حفظ، نگه داشت و تثبیت جمعیت، بخشی ناشی از نظام برنامه ریزی کشور و بخشی از آن ناشی از تعاملات منطقه ای و به اصطلاح لابی گری به لحاظ دست داشتن به قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی کاملا تاثیرگذار است. البته بخشی از آن ناشی عدم امانت داری نظام برنامه ریزی کشور در طول زمان بعد از انقلاب است.

استاندار خوزستان افزود: اصرار بر توصیه های غلط، ساختار و نظام برنامه ریزی را به هم می ریزد. زمانی به این بخش توجه می شود که نیاز گوشه ای از مملکت همه را وادار به این توجه می کند و راه دومی ندارد.

مقتدایی با اشاره به دوران فعالیت خود در استان هرمزگان، اظهار کرد: زمانی که از خوزستان به هرمزگان رفتم، بعد از 8 سال به دنبال من فرستادند که برای 100 هزارتومانی که یک فرماندار در زمان استانداری من در سال 80، به 12 راننده نفری 8 هزارتومان پاداش داده بود، پاسخ دهم؛ حال نباید از مدیری که در زمان فعالیتش موجب ضرر و زیان شود، نباید توضیح خواست؟ باید از مدیرانی که موجب ضرر و زیان می شوند توضیح خواست.

استاندارخوزستان گفت: اگر همان استاندار اعتبارات عمرانی را در جایی هزینه کند که ریالی ارزش افزوده و تاثیر مثبت نداشته باشد، هیچ کس از وی توضیح نمی خواهد و نظام برنامه ریزی ما عادل نیست؛ نظامی موفق است که در آن هرکسی به حقوق خود برسد و مجلس باید قوانین را به گونه ای تدوین کند که جلوی این قبیل تخلفات گرفته شود.

مقتدایی به طرح احیای اراضی کشاورزی در استان خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: چرا 17 سال، یک مصوبه و یک ابلاغ عالی ترین مقام نظام یعنی مقام معظم رهبری روی زمین ماند؟ آیا اگر از سال دوم بعد از ابلاغ که وضع استان و درآمدها خوب بود، طرح اجرا می شد، اکنون 300 هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم محقق می شد. همه کسانی که بابت عدم اجرا و تحقق این دستور طی 17 سال گذشته موجب ضرر و زیان شدند، آیا معادل آن 100 هزار تومان نیست که به دادگاه فراخوانده شوند؟ این ها نباید محاکمه شوند؟

استاندار خوزستان گفت: زمانی که قیمت ارز 120 پایین بود می شد پروژه را اجرا کرد و مابه التفاوت ارز را اکنون باید جای دیگری خرج می کردیم. می توانیم در کنار تمام این مباحث، در استان خوزستان یک نظم و انضباط و برنامه داشته باشیم. به طور نمونه اگر بخواهیم نسخه ای را برای راه بپیچیم، اولویت با راه های پر تردد، پر جمعیت و پر تلفات است. برای هزینه اعتبارات شاخص مناسبی تعریف شود. تعیین سرانه جمعیت به عنوان شاخص، بی برنامگی است. در عین برنامه بودن و به ظاهر عدالت را رعایت کردن، اوج بی برنامگی است.

وی افزود: به هرحال منابع محدود و مصارف بسیار است، لذا یک اولویت بندی می خواهد و تصمیم بر این است که خارج از ضوابط و اصول، کاری نکنیم. انتظار داریم همه افرادی که در بخش های مختلف تصمیم سازی و تصمیم گیری می کنند، دست به دست هم دهند تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم.

مقتدایی اظهارکرد: شرایط به گونه ای است که اگر پروژه 550 هزار هکتاری یا بهتر است بگوییم 800 هزار هکتاری عملیاتی شود، بخشی از اشتغال در آب و خاک حل شود. کار سخت است ولی شدنی است و ما باید به مردم امید می دهیم.

وی به فعالیت سامانه سامد در استان اشاره کرد و افزود: هر دستگاهی مسئول است در حیطه مسئولیت خود  پاسخ مردم را سریع بدهد و دستگاه ها باید به این موضوع خاص توجه خاص داشته باشد.

به گزارش سایت خبری راستا نیوز استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: به لحاظ بیکاری و گستردگی آن به خصوص در مرکز استان، چند آفت متوجه استان است که مواد مخدر و سرقت های خرد که عمدتا به موادمخدر باز می گردد، از جمله این آفات است و همکاری دستگاه ها و فعالیت نیروی انتظامی در این زمینه، موجب دست یابی به توفیقاتی شده است.

مقتدایی گفت: با مجمع نمایندگان استان در مجلس و نظام برنامه ریزی، 5 تا 6 کارگروه مشترک در استان تشکیل خواهد شد که آغار این کار در برنامه ششم توسعه است.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=692

نوشته های مشابه

۲۵شهریور
۲۳شهریور
لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام
در آستانه بازگشایی مدارس و به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد

لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.