تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1

مسجدسلیمان به تفکرات و بینش های مثبت نیاز دارد

  • کد خبر : 814
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸

دکتر یوسف داودی مدیر عامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان در جلسه شورای اداری مسجدسلیمان در سخنانی گفت: در چشم انداز ۱۴۰۴ ایران باید از جهات مختلف به ویژه در موضوع پتروشیمی مقام اول منطقه را داشته باشد. داودی ادامه داد: مقام اولی پتروشیمی در منطقه معنای خاصی دارد. اگر ما از نظر علم، تکنولوژی و … […]

دکتر یوسف داودی مدیر عامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان در جلسه شورای اداری مسجدسلیمان در سخنانی گفت: در چشم انداز ۱۴۰۴ ایران باید از جهات مختلف به ویژه در موضوع پتروشیمی مقام اول منطقه را داشته باشد. داودی ادامه داد: مقام اولی پتروشیمی در منطقه معنای خاصی دارد. اگر ما از نظر علم، تکنولوژی و … بگوییم مقام اول، بسیاری از زیربناها را داریم که دیگر کشورهای منطقه آن را ندارند اما با توجه به منابع پتروشیمی در دیگر کشورهای همسایه این ادعا که ما باید مقام اول را داشته باشیم نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد. اراده مسئولین نظام بر این است که صنعت پتروشیمی در کشور توسعه پیدا کند چرا که آینده اقتصاد مملکت بر پایه گاز خواهد چرخید نه نفت.

مدیر عامل پتروشیمی مسجدسلیمان در ادامه سخنانش گفت: مسجدسلیمان این پتانسیل را دارد که به عنوان یک قطب بزرگ پتروشیمی در منطقه باشد. منطقه ویژه زیلایی با ۱۵ میلیارد دلار بودجه اش در بین سهامداران شرکت بسته شده است. در یک فاز ۶۰۰ هکتار اراضی را ما برای منطقه ویژه اقتصادی زیلایی در نظر گرفته ایم که مقدمات این کار با هماهنگی استاندار محترم و دیگر مسئولین انجام شده است. این بدان معناست که حداقل ۱۰ هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد شد و دو و نیم میلیارد دلار از منطقه زیلایی صادرات خواهیم داشت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان داودی ادامه داد:

امروز بیش از ۸۰ پروژه متقاضی استفاده از فاینانس چین هستند اما تنها پروژه ای که به این فاینانس دست پیدا کرده است پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان است. وی در پایان سخنان خود گفت: مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان به کمک همه مسئولین احتیاج دارد. فاز۱ و ۲ نهایی شده است و مطمئن باشید در آینده منطقه زیلایی یکی از نقاط درخشان ایران خواهد شد.

به گزارش راستا نیوز حجت الاسلام امینی در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: ما ملت برگزیده ای هستیم و آینده ی خوبی خواهیم داشت اما اگر دیر بجنبیم یک آدم دروغ گو می آید و می گوید ما برگزیده هستیم، مثل رژیم صهیونیستی که خودشان را ملت برگزیده می دانند و هر جرم و جنایتی را هم انجام می دهند.

 امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که مستندات نشان می دهد که مسجدسلیمان از دیرباز به عنوان شهر اولین ها خوانده می شد گفت:

بر هیچ کس پوشیده نیست که مسجدسلیمان از جهات مختلف شهر اولین هاست اما اگر بی همتی و تنبلی کنیم یک شهر دیگر این را به نام خودش ثبت می کند که این ادعا جدیداً توسط یکی از شهرها صورت گرفته است! نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه سخنان خود گفت: در هر کاری باید از افراط و تفریط بپرهیزیم چرا که مردم نشان دادند طرفدار عقلانیت و اعتدال هستند. گرفتاری ها زیاد هستند اما همین گرفتاری ها و سختی هاست که باعث رشد می شود. این فشارها استعدادهای نهفته ما را شکوفا می کند. مسجدسلیمان به تفکرات و بینش های مثبت نیاز دارد و اگر حسن ظن افزایش یابد راه ما هموارتر خواهد شد.

مهندی گوروئی فرماندار مسجدسلیمان در جلسه شورای اداری این شهرستان در سخنانی از مدیران شهرستان خواست در هفته دولت تلاش ها و عملکرد دولت را منعکس و به مردم ارائه دهند. به گزارش راستا نیوز وی افتتاح پروژه های عمرانی، نمایشگاه دستاوردهای دولت، انتخاب کارمندان نمونه ادارات، ملاقات با خانواده های شهدا را از برنامه های هفته دولت در شهرستان خواند و از مدیران دستگاههای خدمت رسان خواست در این هفته به مردم خدمات رایگاه ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگاههای اجرایی شهرستان خواست مشکلاتشان را با هم حل و به هیچ وجه مشکلاتشان را به دادگاه نکشانند و در صورتی که نتوانند مشکلات خود را حل و فصل کنند آن را به فرمانداری ارجاع دهند. رییس شورای اداری مسجدسلیمان همچنین از مسئولین شهرستان خواست کالاهای مورد نیاز خود را در صورتی که در استان موجود باشد را باید از همین استان خریداری نمایند و ادامه داد:

جناب دکتر مقتدایی استاندار محترم خوزستان دستور اکید داده است برای حمایت از تولیدات داخلی کالاهای مورد نیاز از درون استان خریداری شود. مهندس علیرضا گوروئی در بخش دیگری از سخنان خود به بیمارستان نیمه کاره نفت اشاره کرد و گفت:

در صحبتی که با مهندس بورد مدیر عامل محترم مناطق نفتخیز جنوب داشتم ایشان قول مساعد دادند که تکمیل این بیمارستان را در اولویت پروژه های نفت قرار بدهند. وی از مهندس پیرامون خواست که با توجه به قول مهندس بورد این مسئله را تا نهایی شدن پیگیری نماید. ایشان همچنین در ارتباط با مناطق آلوده به نفت و گاز نیز گفتند: به لطف خداوند و تلاش هایی که شد ۳۱۰ واحد واگذار شد و از دستگاههای خدمت رسان مثل شهرداری، سازمان های آب، گاز، برق و مخابرات خواست سریعاً مشکلات آن منطقه را در اولویت قرار داده و برطرف سازند. ایشان در ارتباط با بحث پتروشیمی و آلومینیوم نیز گفتند: ما پتروشیمی و آلومینیوم را با هم می خواهیم و مردم به هیچ و جه راضی نمی شوند که از یکی از آن ها چشم پوشی کنند.

فرماندار مسجدسلیمان در پایان سخنان خود خطاب به مدیران شهرستان گفت: مدیران باید در چارچوب سیاست های دولت گام بردارند. سیاست های دولت ابلاغ شده و کاملاً مشخص است. سیاست دولت، سیاست اعتدال و در اجرا کار کارشناسی و متعهدانه است. افراد دولت تدبیر و امید باید افراد متعهد و به شئونات اخلاقی و کاری پایبند باشند.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=814

نوشته های مشابه

۲۵شهریور
۲۳شهریور
لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام
در آستانه بازگشایی مدارس و به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد

لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.