تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
4

مشروح گزارش راستا نیوز از نشست دادستان و رییس دادگستری مسجدسلیمان با اصحاب رسانه

  • کد خبر : 1376
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

در امر جزایی و کیفری مسجدسلیمان در آرامش نسبی قرار دارد/ یکی از مسائلی که می تواند به کم کردن پرونده ها کمک کند فرهنگ سازی ست/ تیراندازی در مراسمات جرم است و قطعاً نیروی انتظامی با متخلفین برخورد خواهد کرد. شهرداری به عنوان متولی شهر باید بنرها را جمع آوری کند/ در ارتباط با […]

در امر جزایی و کیفری مسجدسلیمان در آرامش نسبی قرار دارد/ یکی از مسائلی که می تواند به کم کردن پرونده ها کمک کند فرهنگ سازی ست/ تیراندازی در مراسمات جرم است و قطعاً نیروی انتظامی با متخلفین برخورد خواهد کرد. شهرداری به عنوان متولی شهر باید بنرها را جمع آوری کند/ در ارتباط با بحث زباله های عفونی اطراف شهر که چندین بار توسط رسانه های شهرستان منتشر شده است گفت: این کار قطعاً جرم است و با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد/ به اعتقاد من رسیدگی سریع و قاطعانه با مجرمین در کاهش جرائم در شهرستان بسیار تاثیر گذار بوده است/ بحث زمین خواری در مسجدسلیمان بسیار پیچیده است/در ارتباط با زمین های دبیرستان صنعتی مسئولین تعاونی مسکن گفتند حق و حقوق شهرداری پرداخت شده اسنت که با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این کار انجام نشده است به همین دلیل ما هم دستور توقف کلیه عملیات را دادیم.

راستا نیوز- به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری رییس دادگستری و دادستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در ابتدای این جلسه پیمان چعباوی رییس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و هفته قوه قضاییه در اظهار داشت: در تاریخ ۱/۳/۱۳۹۳ شعب جزایی ۳۹۴۳ پرونده وارده داشت که امسال این آمار به ۳۶۱۷ پرونده کاهش یافته است. وی ادامه داد: همچنین ۳۸۷۴ پرونده مختومه در سال گذشته داشتیم که امسال این عدد به ۳۱۹۴ تقلیل یافته است. شعب حقوقی نیز در سال نود و سه ۲۸۰۰ پرونده وارده داشت که این آمار امسال به ۳۰۲۰ پرونده رسیده است و پرونده مختومه این شعب ۲۴۳۰ در سال گذشته بود که امسال به ۲۷۹۸ افزایش یافته است که این نشان می دهد در امر جزایی و کیفری مسجدسلیمان در آرامش نسبی قرار دارد. رییس دادگستری مسجدسلیمان ادامه داد: البته در پرونده های حقوقی مثل اختلافات ملکی و خانواده متاسفانه افزایش پرونده داشته ایم و ۱۴۸۰ پرونده در بخش حقوقی و جزایی در حال حاضر وجود دارد که ۴ قاضی باید به این پرونده ها رسیدگی کنند. و این آمار نشان دهنده این است که در امر پیشگیری که دغدغه ی اصلی ماست بیشتر از سال های گذشته کار شده است. چعباوی در ارتباط شوراهای حل اختلاف نیز اظهار داشت: پرونده های وارده در شورای حل اختلاف ۵۴۰۰ پرونده بوده است که ۵۳۲۹ پرونده مختومه شده است از این پرونده ها ۲۲۹۲ به طریق سازش بین طرفین حل شده است و ۲۴۶۶ پرونده نیز منجر به صدور حکم شده است. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان چعباوی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با ساختمان دادگاه اظهار داشت: بحمدلله بودجه ساختمان دادگستری مصوب شده و در حال حاضر مقدمات فنی آن در حال انجام است. رییس دادگستری مسجدسلیمان در ارتباط با حجم بالای پرونده ها و کمبود قاضی گفت: قوه قضاییه بودجه محدودی دارد اما نسبت به سال های گذشته جذب نیرو بهتر شده است. یکی از مسائلی که می تواند به کم کردن پرونده ها کمک کند فرهنگ سازی ست که باید انجام شود، مثل همایشی که در ارتباط با تیراندازی و راه اندازی کاروان های عزا در مراسمات برگزار شد.

وی ادامه داد: تیراندازی در مراسمات جرم است و قطعاً نیروی انتظامی با متخلفین برخورد خواهد کرد. شهرداری به عنوان متولی شهر باید بنرها را جمع آوری کند. ایشان در ارتباط با معضل زمین خواری در مسجدسلیمان نیز گفت: جلسات زیادی با ادارات مربوطه برگزار کردیم. دستورالعمل هایی که از دادستان کل کشور رسید ابلاغ کردیم و به اداراتی که باید نظارت کنند را مشخص کردیم.

همچنین کمیته ای تشکیل دادیم که تصرفات غیر مجاز را پیگیری می کنند تا انشالله منویات مقام معظم رهبری در رابطه با حقوق بیت المال اجرا شود.

وی در ارتباط با بحث زباله های عفونی اطراف شهر که چندین بار توسط رسانه های شهرستان منتشر شده است گفت: این کار قطعاً جرم است و با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شددر این رابطه دستوراتی به محیط زیست داده شده است.

به گزارش راستا نیوز پس از آن علی ادبی دادستان مسجدسلیمان به ارائه عملکرد مجموعه تحت امر خود پرداخت و اظهار داشت: پرونده های مطروحه در دادسرا ۱۱۴۹۶ پرونده که ۱۲۲۲۲پرونده رسیدگی در مجموع مختومه شده است. دادستان مسجدسلیمان ادامه داد: یکی از برنامه های دادستانی پیشگیری از وقوع جرم است. ما در سال گذشته برنامه های خوبی داشتیم، در سه ماهه اول سال نود و سه ۳۳۴۳ پرونده در دادسرا مطرح شد که در مدت مشابه آن در امسال ۲۵۳۴ پرونده مطرح شده است. آمار وقوع سرقت در سه ماهه اول سال نود و یک ۳۶۱ فقره و در سال جاری این رقم به ۲۷۵ سرقت کاهش پیدا کرد. همچنین در پزشکی قانونی در سه ماه اول نود و سه ۱۲۶۶ مراجعه داشتیم که در سه ماهه اول ۹۴ این به ۹۱۰ فقره کاهش یافت. آمار زندانبان هم نسبت به سال گذشته کاهش خوبی داشته است. ادبی ادامه داد: به اعتقاد من رسیدگی سریع و قاطعانه با مجرمین در کاهش جرائم در شهرستان بسیار تاثیر گذار بوده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با معضل زمین خواری اظهار داشت: بحث زمین خواری در مسجدسلیمان بسیار پیچیده است. مالکیت زمین مشخص نیست؛ شرکت نفت، منابع طبیعی، زمین شهری، شهرداری هر کدام در بعضی مواقع خود را مالک زمین می دانند اما هنگام لزوم ورود نمی کنند.

دادستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با زمین خواری و همچنین مشکل زمین های موسوم به زمین های ارتش نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: زمین خواری در مسجدسلیمان یک تمرکز ویژه می خواهد و ادارات متولی مثل: راه و شهرسازی و شهرداری باید یک برنامه ریزی ویژه در این رابطه داشته باشند البته باید نیازهای مردم را هم در نظر داشت و نیاز سنجی کرد و زمین های بلاتکلیف را مشخص و برای واگذاری به مردم آماده کرد. وی در ارتباط با زمین های ارتش نیز اظهار داشت: در ارتباط با زمین های دبیرستان صنعتی مسئولین تعاونی مسکن گفتند حق و حقوق شهرداری پرداخت شده است که با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این کار انجام نشده است به همین دلیل ما هم دستور توقف کلیه عملیات را دادیم و در حال حاضر به غیر از خوابگاه که آن هم خود مسئولین شهرداری گفته اند علیرغم این که هنورز حقوق شهرداری پرداخت نشده است اما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد تا تعیین تکلیف هیچ عملیاتی در زمین های موسوم به زمین های ارتش انجام نمی شود.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=1376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.