تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

۱۳ اثر از آثار تاریخی گتوند کم شد

  • کد خبر : 1725
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

راستا نیوز – یعقوب نگهداری رئیس اداره میراث فرهنگی گتوند: تعداد ۲۰ عدد از آثار تاریخی در گتوند ثبت ملی شده بود که با تغییراتی که در حوزه جغرافیایی گتوند صورت گرفت این آثار به هفت عدد رسید . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راستا نیوز یعقوب نگهداری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان […]

راستا نیوز – یعقوب نگهداری رئیس اداره میراث فرهنگی گتوند: تعداد ۲۰ عدد از آثار تاریخی در گتوند ثبت ملی شده بود که با تغییراتی که در حوزه جغرافیایی گتوند صورت گرفت این آثار به هفت عدد رسید . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راستا نیوز یعقوب نگهداری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان گتوند گفت : تعداد ۲۰ عدد از آثار تاریخی در گتوند ثبت ملی شده بود که با تغییراتی که در حوزه جغرافیایی گتوند صورت گرفت این آثار به هفت عدد رسید.

نگهداری در ادامه افزود : برای ثبت آثار تاریخی گتوند تعدادی کارشناس هم اکنون در حال فعالیت می باشند و چندین اثر تاریخی را مورد بررسی قرار می دهند که تاکنون کار مطالعاتی سه اثر تاریخی به پایان رسیده و یک اثر دیگر در حال بررسی و در دست مطالعه می باشد.

وی تصریح کرد : برای اینکه یک اثر تاریخی ثبت ملی شود در ابتدا باید اقداماتی نظیر جستجوی سابقه تاریخی ، پلان برداری ، نقشه برداری و طول و عرض جغرافیایی انجام شود.

رئیس میراث فرهنگی گتوند اظهار کرد : اگر بعضی از آثار باستانی موجود در شهرستان گمنام بمانند برای امنیت و حفظ آن اثر موثرتر است به همین دلیل از ذکر نام آن آثار خودداری می کنیم اما از آثار ثبت شده گتوند می توان به تپه باستانی چغا ، پل چک اول مربوط به دوره ساسانیان و همچنین سه پولو (سه پلان) در منطقه زیبای عقیلی نام برد که از آثار تاریخی ثبت ملی شده در گتوند می باشند.

منبع: گتوند نیوز

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=1725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.