تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1

استاندار خوزستان: ارتقای کیفیت محصولات تولید استان رغبت خریداران داخی را افزایش می دهد

  • کد خبر : 1828
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

استاندار خوستان : ارتقای كیفیت محصولات تولید داخل باعث می شودتا بخش​هایی كه به این كالاها نیاز دارند با رغبت بیشتری به خرید از داخل استان بپردازند. راستا نیوز – عبدالحسن مقتدايي در نشست شوراي راهبردي خريد داخلي كه امروز 21 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: بخش‌های خصوصي هيچ الزامي به انجام معاملات […]

استاندار خوستان : ارتقای كیفیت محصولات تولید داخل باعث می شودتا بخش​هایی كه به این كالاها نیاز دارند با رغبت بیشتری به خرید از داخل استان بپردازند.

راستا نیوز – عبدالحسن مقتدايي در نشست شوراي راهبردي خريد داخلي كه امروز 21 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: بخش‌های خصوصي هيچ الزامي به انجام معاملات داخلي ندارند بلكه بايد با سیاست‌های تشويقی، به خريد محصولات استان توسط این بخش‌ها كمك كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راستا نیوز وي افزود: اگر قيمت محصولات توليدي استان نتواند با قيمت محصولات ساير استان​ها رقابت كند بخش خصوصي هيچ الزامي به خريد از توليدات داخلي ندارد اما بايد این توليدات به گونه​اي باشد كه توانايي رقابت با ساير توليدات کشور را داشته باشد.

مقتدايي در خصوص كيفيت محصولات توليدي استان تصريح كرد: اصناف بايد توجيه شوند و با راهنمايي و مراقبت​هاي انجام شده از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت، كيفيت توليدات خود را افزايش دهد زيرا قرار نيست هر كالايي را با هر كيفيتي تهيه و به دستگاه​هايي كه به آن نياز دارند با قيمت بالايي تحمیل كرد.

وي عنوان کرد: با توجه به ظرفيت​ها و قابليت​هاي استان در بخش توليد باید به بحث ارتقای كيفيت محصولات كمك كرد تا بخش​هايي كه به اين كالاها نياز دارند با رغبت بيشتري به خريد از داخل استان بپردازند.

مقتدايي با اشاره به طراحي سايت توانمندي​هاي تولیدی استان اظهار کرد: دستگاه​ها مي​توانند با مراجعه به اين سايت ظرفيت​ها و توانمندي​هاي شهرستان يا منطقه خود را مشاهده و براي تامين نيازهاي خود به خريد اقدام کنند.

وي گفت: دستگاه​هايي كه از توليدات داخل استان استفاده نمي​كنند يا كمتر استفاده مي​كنند بايد دلايل عدم استفاده از اين توليدات را بيان كنند و توجه بیشتری به اين مسأله داشته باشند.

مقتدايي تصريح كرد: هنگامي كه اشتغال ايجاد شود، امنيت افزايش پيدا مي​كند و افزايش امنيت موجب كاهش تخلفات خواهد شد؛ يكي از اهداف تشكيل اين كارگروه فعال شدن واحدهاي توليدي و كمك به اشتغال دائمي و مستمر است که بايد گزارش​گيري سازمان‌ها و فرمانداران شهرستان‌ها در زمینه اجرای بخش نامه خرید از تولیدات داخلی با دقت صورت بگيرد تا آمارهاي ارائه شده شفاف باشد و دستگاه‌های ناظر در اين زمينه باید بتوانند به درستي تصميم​گيري و نظارت كنند.

استاندار خوزستان درباره 8 شركت بزرگ استان كه 62 درصد از خريد استان توسط آن‌ها انجام مي​شود، خاطر نشان کرد: بايد با تشكيل جلسه​اي با حضور رئيس كميسيون معاملات و مناقصات اين شركت​ها، مدير بازرگاني و مسئولين مربوطه آن‌ها دلايل عدم استفاده از توليدات داخلي را جويا شد و براي آن تصميم​گيري كرد تا كمتر شاهد خريد اين سازمان‌ها از خارج از استان باشيم.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=1828

نوشته های مشابه

۲۵شهریور
۲۳شهریور
لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام
در آستانه بازگشایی مدارس و به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد

لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.