تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان در گفتگو با راستا نيوز: دولت در برنامه پنجم توسعه نگاه خاصی به بخش گردشگری و آداب و سنن عشایر دارد/ نبود مناطق تفریحی در مسجدسليمان مشكلي اساسي ست

  • کد خبر : 2286
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

راستا نيوز – افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان در حاشیه بازدید از فرهنگسرای بختیاری مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار راستا نيوز اظهار داشت: امسال دولت در برنامه پنجم توسعه نگاه خاصی به بخش گردشگری و آداب و سنن عشایر دارد. وی گفت: با توجه به نگاه دولت به حمایت از عشایر اداره […]

راستا نيوز – افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان در حاشیه بازدید از فرهنگسرای بختیاری مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار راستا نيوز اظهار داشت: امسال دولت در برنامه پنجم توسعه نگاه خاصی به بخش گردشگری و آداب و سنن عشایر دارد. وی گفت: با توجه به نگاه دولت به حمایت از عشایر اداره میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان پیشنهادی در ارتباط با شهرستان اندیکا ارائه داد مبنی بر راه اندازی اولین تور کوچ ایران که از شهرستان اندیکا شروع و تا بازفت یا کوهرنگ ادامه خواهد داشت. مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اقتصادی که در گردشگری وجود دارد اقتصاد بسیار قوی ست اما من معتقدم مسجدسلیمان هنوز نتوانسته سهم خود را در کشور بردارد. وی گفت در سال گذشته جشنواره های خانوادگی در مسجدسلیمان بازتاب بسیار مثبتی در سطح کشور خصوصاً در ستاد سفر داشته است. حیدری ادامه داد: دو سال پیش که به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان انتخاب شدم حتی یک ساختمان و یا یک خودرو در اختیار نداشتیم و کل اعتبار ما یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بود. زمانی که ثبت جهانی شوش را استارت زدیم خیلی ها این کار ما را به سخره گرفتند اما به لطف خداوند شوش ثبت جهانی شد و دنیا افتخار کرد ایران یک اثر اینچنینی را با آن ها به شراکت گذاشته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي راستا نيوز حیدری در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با اقدامات اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان مسجدسلیمان گفت: اولین پروژه ای که در مسجدسلیمان شروع کردیم رسیدگی به وضعیت مکان شهدای گمنام در مسجدسلیمان بود که شروع به ساماندهی آنجا کردیم امسال نیز اعتبار خوبی برای محوطه سازی این مکان در نظر گرفته ایم. دومین پروژه موزه مسجدسلیمان بود که سال ها بلاتکلیف مانده بود با تلاش همکاران موزه را تکمیل و در ایام نوروز افتتاح نمودیم و پس از آن استارت گرفتن رده حفاظتی زده شد تا بتوانیم اشیاء تاریخی شهرستان را از شوش و دیگر شهرها جمع آوری و به موزه مسجدسلیمان منتقل سازیم. دیگر پروژه ای که مردم آرزوی راه اندازی آن را داشتند سد تفریحی مسجدسلیمان است که در این رابطه با شرکت سازا پردازان قراردادی منعقد و مطالعات سد تفریحی تمبی را آغاز نمودیم که خوشبختانه در مراحل آخر به سر می برد اعتبار اولیه احداث سد تفریحی تمبی ۵ میلیارد تومان می باشد.

افشین حیدری اظهار داشت: از دیگر اقدامات ما جاده گردشگری نفت سفید – تمبی ست که مطالعات آن را شروع کردیم مسیر این جاده ۲۲ کیلومتر است. ساخت کمپین های گردشگری از سه راهی دانشگاه تا سه راهی لالی که شرکت هزار راه دارد مطالعاتش را انجام می دهد، آب درمانی گلگیر که انشالله در مهرماه با حضور دکتر سلطانی فر افتتاح خواهد شد از دیگر اقدامات میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان بود. حیدری ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی مسجدسلیمان نبود مناطق تفریحی برای مردم است که کار مطالعات پارک ورودی شهر توسط میراث فرهنگی انجام شده است و قرار است پارک مینیاتوری در بخشی از آنجا احداث شود. وی گفت: اینها تنها بخشی از کارهایی ست که ما برای مسجدسلیمان انجام داده ایم. افشین حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یک فوکر ۲۰ متعلق به شرکنت نفت وجود دارد که ۶۰ سال پیش از مسجدسلیمان می رفت آغاجاری و برمی گشت مسافران را جابجا می کرد که الان در فرودگاه اهواز روی زمین مانده و خاک می خورد. چندین مرتبه به کاپیتان قاسمی مدیر عامل هواپیمایی نفت درخواست دادیم که این متعلق به مسجدسلیمان است و از او خواستیم این هواپیما را به ما بدهد تا آن را بازسازی و یک جایی در مسجدسلیمان برای آن در نظر بگیریم که این می شود یکی از جاذبه های گردشگری مسجدسلیمان متأسفانه هر چی فشار آوردیم تا امروز موفق نشدیم این هواپیما را از نفت بگیریم و به مسجدسلیمان برگردانیم. مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان در پایان سخنان خود از برگزاری جشنواره اولین های ایران در اینده ای نزدیک به میزبانی مسجدسلیمان و آبادان سخن به میان آورد و گفت: هدف از برگزاری این همایش معرفی اولین های ایران در صنعت است که امیدواریم بتوانیم شهر اولین ها را آنگونه که شایسته است معرفی کنیم.

لازم به ذکر است مشروح گزارش بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان از فرهنگسرای بختیاری به همراه تصاویر به زودی از همین سایت خبری منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=2286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.