تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024

اطلاعیه ها

سجاد عالیوند رئیس ستاد انتخابات جبهه اسلامی دکتر جلیلی در مسجدسلیمان شد بازدید میدانی محمد خسروی شهردار مسجدسلیمان از برخی پروژه های عمرانی سطح شهر دعوت شهردار مسجدسلیمان جهت حضور گسترده مردم در انتخابات به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان: اجرای روکش آسفالت خیابان‌های فرعی منطقه نمره ۴۰ آسفالت منطقه پرتردد هشت بنگله به همت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان مرکز پیوند استخوان در مکان بیمارستان قدیم راه اندازی میشود که با این اتفاق بیمارستان نور کلگه تبدیل به یک قطب درمانی در شمال شرق خوزستان خواهد شد، دانشکده ای که دو نماینده قبلی پیگیر آن بودند/پیش از انتخابات یک گروه به عنوان گروه خیرین یا جهادی وارد مسجدسلیمان شدند که از ما انتظار همکاری داشتند که با توجه به شرایط موجود و شائبه وابستگی به یکی از کاندیداها نمی توانستیم به دلیل منع دستگاههای دولتی در تبلیغات و استفاده از امکانات، در این رابطه همکاری داشته باشیم و همین باعث ناراحتی هایی از طرف نماینده کنونی شده است/ سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان منصوب شد

0

اردشير شمس در گفتگواختصاصی با راستا نیوز : لباس بختياري، لباس غيرت و افتخار است/ به صداقت و تعصب بختياري هميشه مي بالم

  • کد خبر : 2401
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۸:۲۶

راستا نیوز – اردشير شمس از پيشكسوتان وزنه برداري ايران است كه در مسابقات قهرماني جهان در كشور فنلاند موفق به كسب مدال طلا شد. آن چه او را اين روزها بر سر زبان ها انداخته است حضور بر روي سكوي قهرماني با پوشيدن لباس بختياري بود. پايگاه خبري تحليلي راستا نيوز با ايشان گفتگويي […]

راستا نیوز – اردشير شمس از پيشكسوتان وزنه برداري ايران است كه در مسابقات قهرماني جهان در كشور فنلاند موفق به كسب مدال طلا شد. آن چه او را اين روزها بر سر زبان ها انداخته است حضور بر روي سكوي قهرماني با پوشيدن لباس بختياري بود. پايگاه خبري تحليلي راستا نيوز با ايشان گفتگويي انجام داده است كه مي خوانيد:

لطفاً خودتان را معرفي كنيد؟

اردشير شمس متولد 1334 در شهرستان لالي هستم  دوران تحصيلات خودم را در مسجدسليمان پشت سر گذراندم.

وزنه برداري را در كجا و زير نظر چه كساني آغاز كرده ايد؟

بنده وزنه برداري را در سال از 1354باشگاه پاس يا همان شهرداري سابق زير نظر اساتيد محترم آقايان نادر جعفرزاده و طاهر خسروي آغاز كردم كه بعد از 6 ماه به دليل آمادگي بدني كه داشتم به مسابقات جهاني اعزام شدم. در تيم ملي زير نظر استاد نصرالله دهنوي فعاليت كردم از ديگر مربيان من مي توان به محمدرضا عيديوندي، مرحوم عليزاده، بهمن مطلق و امير منگشتي اشاره كنم كه گنجينه اي از علم و تجربه را به من انتقال دادند.

تاكنون چه مقام هايي را كسب كرده ايد؟

در طي 15 سال 4 دوره در مسابقات جهاني، 5 دوره قهرماني آسيا و دهها بار مسابقات بين المللي و جام شمشير آبي، يونان و… 7 دوره در پيشكسوتان جهاني مقام اول و 1 دوره نيز به عنوان برترين وزنه بردار جهان انتخاب شدم. در كلكسيون خانه ام بيش از 80 مدال موجود است. در حال حاضر نيز كارت مربي گري بين المللي و همچنين به عنوان داور 1 بين المللي مشغول فعاليت هستم همچنين وظيفه گويندگي مسابقات وزنه برداري را نيز بر عهده دارم.

در ارتباط با مسابقات قهرماني پيشكسوتان جهان در فنلاند نيز توضيح بدهيد؟

اين مسابقات با حضور 48 كشور و 453 ورزشكار در فنلاند انجام شد كه تيم پيشكسوتان ايران با 17 ورزشكار حضور پيدا كرد تنها مدال طلا را من و يك خوزستاني ديگر براي ايران كسب نمودند. سرپرستي تيم نيز بر عهده محمد نصيري بود.

انگيزه شما از اين كه با لباس بختياري بر روي سكوي قهرماني در  مسابقات جهاني پيشكسوتان فنلاند رفتيد چه بود؟

اگر كاري كردم بر اساس وظيفه و عرقي بود كه به بختياري داشته و دارم. دوست داشتم اصالت يك بختياري را به جهان نشان دهم.

افتخار من اين است يك ايراني و از نژاد ايل سرافراز بختياري هستم. به صداقت و تعصب بختياري هميشه مي بالم. ايراني برترين نژاد دنياست و تفكرش برترين تفكر دنياست. بنده با اقتدار و با تاسي از نام مولايم علي (ع) با اختلاف زياد در مسابقات جهاني پيشكسوتان كه در كشور فنلاند برگزار شده بود به مدال طلا رسيدم و اين باعث شد كه همه از قدرت و تكنيك من در اين سن و سال انگشت به دهان بمانند. وقتي مي خواستم روي سكو بروم با خودم گفتم اردشير تو از نژاد پاك ايراني و نمايانگر قدرت بختياري هستي. به لباست، به قومت افتخار كن، تو زاده ي ايراني مملكتت، مملكت برتر و فكرت فكر برتر است. امروز همه ي قدرت هاي دنيا پايين تر از تو ايستاده اند و به احترام پرچم كشورت دست به سينه ايستاده اند. تو توانمندي ايران و بختياري را ثابت كردي. ايل بختياري به بزرگي وسعت دنيا و دنيا در انتظار ديدن بختياري.

وقتي مي خواستي بر روي سكو بروي مجريان برگزاري مسابقات به لباست ايرادي نگرفتند؟

فكر مي كردم شايد مجريان مسابقات جهاني براي پوشيدن لباس بختياري و از رفتن من به روي سكو ممانعت كنند ولي برخلاف تصور من با استقبال مجريان و خبرنگاران جهاني روبرو شدم به طوري كه همه براي عكس گرفتن روي سكو حاضر شدند و همين امر موجب خرسندي دست اندكاران مسابقات و همچنين ايل بختياري شد. اميدوارم در سال آينده كه در كشور آلمان و ژاپن بازي دارم باز هم بتوانم اصالت خودم را در مسابقات نشان دهم.

حرف آخر:

جا دارد از همه بختياري هاي سراسر دنيا كه با پيام هاي خود بنده را شرمنده كردند همچنين از مسئولين فدراسيون وزنه برداري و تمام كساني كه با من همكاري كردند تشكر و قدرداني مي نمايم. از شما دست اندركاران پايگاه خبري تحليلي راستا نيوز نيز كمال تشكر و سپاسگزاري را دارم.

 IMG-20150918-WA0011

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=2401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.