تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

سیاحی: بین توسعه صنعتی و جاده‌ای خوزستان تناسبی وجود ندارد

  • کد خبر : 2593
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

راستا نیوز – معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: توسعه صنعتی استان فراتر از توسعه جاده‌ای است و تناسبی بین توسعه صنعتی و توسعه جاده‌ای در خوزستان وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راستا نیوز احمد سیاحی در همایش راهوران محله (دهیاران) که امروز 11 مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ارتقا ایمنی […]

راستا نیوز – معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: توسعه صنعتی استان فراتر از توسعه جاده‌ای است و تناسبی بین توسعه صنعتی و توسعه جاده‌ای در خوزستان وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راستا نیوز احمد سیاحی در همایش راهوران محله (دهیاران) که امروز 11 مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ارتقا ایمنی راه‌ها و سامان دادن به جاده‌های استان با وجود 14 هزار کیلومتر شبکه راه بسیار حائز اهمیت است و به نوعی هم تکلیف دینی و هم وظیفه سازمانی مسئولان به شمار می‌رود. لازم است در کنار پرداختن به موضوعات امنیتی، جاده‌های خود را نیز ایمن‌سازی کنیم هر چند استان خوزستان از شاخص‌های امنیت در کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: در جهت ایمن‌سازی جاده‌ها از ظرفیت‌های بسیار خوبی استفاده شده و راه و شهرسازی نیز در این زمینه مصوبه‌ای دارد که به صورت جدی و اساسی اقدامات در حال پیگیری است و با تحقق این امر، بسیاری از مشکلات پیش رو در حوزه راه‌ها حل خواهد شد. همچنین در استان با توجه به اهمیت و حساسیت و میزان تلفات در جاده‌ها به خصوص راه‌های روستایی، اولویت‌بندی لازم در شورای ترافیک استان انجام شده و به دنبال آن 13 محور حادثه‌خیز در خوزستان مشخص شده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای ایمن‌سازی این محورها که بیشتر تردد و تلفات را در آنها شاهد هستیم، تعیین شده و این اخطار جدی استاندار است که باید همه دستگاه‌ها به میزان استفاده خود از این محورها در جهت ایمن‌سازی راه‌ها مشارکت لازم را داشته باشند تا بتوانیم شاخص‌های ایمنی در جاده‌های استان را محقق کنیم.

سیاحی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها و دستگاه‌های بهره‌بردار از راه‌های استان اقدام لازم را در این جهت انجام داده‌اند اما در این زمینه از برخی شرکت‌ها همچنان اقدام مثبتی دیده نشده است. این دستگاه‌ها تا پایان آبان ماه فرصت دارند در این حوزه اقدامی انجام دهند و در غیر این صورت برای تردد وسایل نقلیه آنها در جاده‌های خوزستان محدودیت ایجاد خواهد شد.

وی گفت: 20 درصد از حمل و نقل کشور، 55 درصد مسیر ترانزیت مواد سوختی کشورهای همسایه، تردد بسیاری از وسایل نقلیه سنگین شرکت‌های تولیدی از جمله تولیدات کشاورزی و محصولات دیگر، 47 درصد واردات کشور و 17 درصد صادرات از طریق استان خوزستان صورت می‌گیرد. همچنین سالانه 3 میلیون نفر در قالب کاروانیان راهیان نور از 36 نقطه کشور برای بازدید از 13 یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس در خوزستان به این استان سفر می‌کنند. بنابراین ضروری است که همه دستگاه‌ها در جهت ایمن‌سازی راه‌های استان مشارکت داشته باشند. این درست نیست که بگوییم راه و شهرسازی باید به تنهایی در این زمینه اقدام کند چرا که با همدلی و وفاق دستگاه‌ها می‌توان شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای بود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: جاده‌های روستایی معمولا راه‌های دوردستی هستند که امکان حضور پلیس در این جاده‌ها کمتر است بنابراین دهیاران در سر و سامان دادن این راه‌ها نقشی بسزایی خواهند داشت و در کنار همه مسائل مربوط به این حوزه، باید بیشتر به مقوله ایمنی راه‌های روستایی بپردازیم، به خصوص این که در مساله جلوگیری از حمل مسافر با ماشین‌آلات کشاورزی اقدامی موثر داشته باشند.

سیاحی آموزش دهیاران در زمینه ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی در جاده‌های روستایی استان را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: ضرورت دارد ظرفیت و زمینه لازم را در جهت آموزش دهیاران، بخشداران، فرمانداران و حتی شهرداران در جهت ترویج این فرهنگ ایجاد کرد که امسال بر اساس انعقاد قراردادی جدید در زمینه آموزش این افراد، دوره‌های آموزشی از ابتدای مهرماه برگزار می‌شود.

مرجع :ایسنا

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=2593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.