تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مسجدسلیمان: یکی از ضرورت های شهرک صنعتی داشتن یک ایستگاه آتش نشانی ست

  • کد خبر : 2587
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱:۳۶

راستا نیوز – محمد زراسوندی علی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در ارتباط با حادثه ی شب گذشته آتش سوزی کارگاه تولید پودر لاستیک واقع در شهرک صنعتی مسجدسلیمان گفت: در ساعت ۲۲/۳۵ دقیقه پنجشنبه ۹/۷/۹۴ وقوع آتش سوزی واقع در کارخانه تبدیل لاستیک […]

راستا نیوز – محمد زراسوندی علی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در ارتباط با حادثه ی شب گذشته آتش سوزی کارگاه تولید پودر لاستیک واقع در شهرک صنعتی مسجدسلیمان گفت:

در ساعت ۲۲/۳۵ دقیقه پنجشنبه ۹/۷/۹۴ وقوع آتش سوزی واقع در کارخانه تبدیل لاستیک فرسوده به مواد اولیه واقع در شهرک صنعتی مسجدسلیمان به مرکز عملیات ۱۲۵ این سازمان اعلام که بلافاصله ایستگاه شماره ۲ دره اشکفت به محل حادثه اعزام گردید. با رسیدن عوامل این سازمان در محل به علت شدت حریق درخواست پشتیبانی کردند که سریعاً ایستگاه شماره۳ واقع در چهار راه بهداری نیز به محل اعزام گردیدند.

زراسوندی علیپور ادامه داد: با توجه به گستردگی کارگاه مذکور و حجم لاستیک های جمع آوری شده عوامل این سازمان از آتش نشانی شرکت نفت نیز درخواست اعزام گروه نمودند. به دلیل وسعت آتش سوزی و احتمال سرایت حریق به کارگاههای مجاور با دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تماس و ایشان نیز فرماندار محترم را در جریان کار قرار دادند که فرماندار نیز دستور اعزام آتش نشانی های مستقر در شهرستان را صادر و نیروهای آتش نشانی پایگاه هوانیروز و مرکز تعمیراتی نزاجا (تانک سازی) به محل اعزام گردیدند همچنین با هماهنگی های به عمل امده با هماهنگی با شهردرا مسجدسلیمان، اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان، اداره آبفا شهری و روستایی، ترابری شرکت نفت، ۳ دستگاه کامیون، ۳ دستگاه لودر، ۹ دستگاه تانکر آب نیز به محل اعزام گردید.

وی گفت: با توجه به حجم عملیات یک خودرو عملیاتی از شوشتر و یک گروه نیز از دهیاری گچ کرسا شهرستان لالی به دستور فرماندار به محل اعزام شد همچنین بنده طی تماسی از سازمان آتش نشانی اهواز درخواست کمک کردم که حدودا! ساعت ۴ صبح ۲ خودروی عملیاتی سنگین و ۱ تانکر از اهواز به کمک ما آمدند. مدیرعامل سازمان آتش نشانی مسجدسلیمان ادامه داد:با تلاش همه نیروها ساعت هشت و سی دقیقه صبح عملیات اطفاء حریق به پایان رسید. وی گفت: بنا بر اعلام صاحب کارخانه ۴۰ هزار حلقه لاستیک خودروی سنگین و ۱۵ هزار لاستیک خودروی سبک و همچنین ماشین آلات کارخانه، سوله اصلی کارگاه به صورت کامل از بین رفتند که میزان خسارت ریالی و علت دقیق حادثه در دست بررسی و متعاقباً اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راستا نیوز محمد زراسوندی علیپور اظهار داشت: با توجه به مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مورخ ۲۲/۲/۹۴ و همچنین مصوبات شورای اداری مورخ ۶/۵/۹۴ و به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها کلیه ادارات و ارگان ها باید تأییدیه ایمنی بگیرند که متأسفانه شهرک صنعتی و کارگاههای موجود در شهرک هیچ کدام نسبت به اخذ تأییدیه ایمنی اقدام ننموده اند . وی گفت: یکی از ضرورت های شهرک صنعتی داشتن یک ایستگاه آتش نشانی ست که متأسفانه حتی یک مخزتن با شیر آب برای چنین حوادثی در این شهرک نصب نگردیده است که با توجه به طولی بودن شهر مسجدسلیمان و فاصله با شهرک صنعتی بیشترین حجم رفت و آمد به مرکز و بالعکس جهت آبگیری و عملیات اطفاء حریق بوده که این مسئله باعث مشکلات فراوانی شد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=2587

نوشته های مشابه

۲۵شهریور
۲۳شهریور
لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام
در آستانه بازگشایی مدارس و به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد

لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.