تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

رییس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان: خطر در منطقه جدی ست….

  • کد خبر : 2644
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

راستا نیوز – دکتر اسماعیل ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان دریاره ی شیوع بیماری های نو ظهور و واگیردار، سلامت بهداشتی  مردم را تهدید می کند گفت: خطر در منطقه جدی ست  باید تمهیدات لازم پیش بینی تا از شیوع این بیماریها در داخل استان خوزستان جلوگیری بعمل آید. وی از شهروندان خوزستانی خواست […]

راستا نیوز – دکتر اسماعیل ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان دریاره ی شیوع بیماری های نو ظهور و واگیردار، سلامت بهداشتی  مردم را تهدید می کند گفت: خطر در منطقه جدی ست  باید تمهیدات لازم پیش بینی تا از شیوع این بیماریها در داخل استان خوزستان جلوگیری بعمل آید.

وی از شهروندان خوزستانی خواست که حداقل به مدت 2 هفته از روبوسی و بغل کردن حجاج خود و نیز زایرین کربلا خود داری کنند. ایدنی گفت : این خطر وجود دارد که بیماری مرس از طریق حجاج به داخل انتقال یابد . هیچ اقدام درمانی ندارد و فقط پیشگیرانه است .

وی افزود: مراقبت های خوبی در فرودگاه اهواز پیش بینی کرده ایم و غربال گری می شوند , افراد مشکوک جدا و وضعیت آنان بررسی می شود. این کنترل از پای پلکان هواپیما و قبل از گیت بررسی گذرنامه، انجام می شود.

دکتر ایدنی گفت : کسی که ویروس مربوطه وارد بدنش شود ممکن است 2 هفته بعد علائم اش ظاهرشود . باید مراقبت صورت گیرد.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حدود 200 حاجی وارد استان خوزستان شدند که 20 مورد مشکوک مشاهده و غربالگری صورت  گرفت . 2 مورد نیاز به ویزیت داشتند که انجام شد و خوشبختانه موردی ازمبتلا به بیماری مرس نداشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به شیوع بیماری التور یا شبه وبا در عراق اشاره کرد و گفت : در این زمینه نیز باید اقدامات پیشگیرانه ای در داخل استان انجام شود.

دکتر ایدنی با توجه به شروع فصل بارندگی های پاییزی و احتمال شیوع مجدد بیماری های تنفسی در بین مردم  استان خوزستان , هشدار داد و گفت : دراین زمینه اقدامات پیشگیرانه و نیز مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دستور کار است .

وی به اجرای  طرح جامع بهداشتی مناطق حاشیه نشین شهرها اشاره کرد و گفت : باتوجه به  توسعه سکونت گاههای غیر رسمی درحاشیه شهرها و وجود رفتارهای پرخطر در این مناطق , این طرح در سطح ملی تهیه و اجرا می شود.

دکتر ایدنی تاکید کرد: نظربه اینکه افراد حاشیه نشین بصورت انفرادی برای  دریافت خدمات بهداشتی و درمانی تمایلی نشان نمی دهد لذا اجرای  مطلوب این طرح نیازمند همکاری بین بخشی و دستگاههای اجرایی استان است .

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=2644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.