تاریخ : پنجشنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
1

جلسه شورای مدیریت بحران مسجدسلیمان :فرماندار مسجدسليمان: ما در چند نقطه دچار بحران هستیم اگر رسیدگی نکنیم می تواند ما را گرفتار کند / معاون بهره برداری آبفا خوزستان: آبفا خوزستان تنها می تواند در حد چند کیلومتر لوله و نیروی فنی کمک کند نه بیشتر!! / مهندس بالدی: نقاط بحرانی را باید اولویت بندی کرد – متاسفانه آبفای خوزستان ۳ شهری را که به وزارت نیرو برای رفع بحران فاضلاب اعلام کرده است شهرهایی بودند که اصلاً بحرانی نبودند

  • کد خبر : 3190
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

راستا نيوز-  جلسه شورای ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور بالدی مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان، مهندس قنبری معاون بهره برداری آبفا خوزستان، مهندس آرش موهبت زاده معاونت بازسازی بنیاد مسکن خوزستان، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در سالن فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش راستا نيوز در ابتدای این جلسه علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان […]

راستا نيوز-  جلسه شورای ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور بالدی مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان، مهندس قنبری معاون بهره برداری آبفا خوزستان، مهندس آرش موهبت زاده معاونت بازسازی بنیاد مسکن خوزستان، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در سالن فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش راستا نيوز در ابتدای این جلسه علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه گفت: روز گذشته با جناب دکتر سیاحی معاون محترم استاندار جلسه ای داشتیم در ارتباط با مشکلات خاص و بحرانی مسجدسلیمان مثل سیل و زلزله و.. ایشان دستوراتی دادند که انشالله بتوانیم از بروز بعضی مشکلات جلوگیری کنیم. فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: سلامت مردم برای ما اهمیت بسیاری دارد ما در چند نقطه جداً دچار بحران هستیم که اگر رسیدگی نکنیم می تواند ما را گرفتار کند.

وی ادامه داد: در بحث فاضلاب در بعضی مناطق مثل کلگه مشکلات جدی وجود دارد. مثلاً لوله روکار گاز ترش که دارای نشت است چسبیده به لوله های فرسوده آب و فاضلاب هم از آنجا بالا زده است. از متولیان خصوصاً آب و فاضلاب خواهش می کنم توجه ویژه ای به این معضل داشته باشند. رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان ادامه داد: در بعضی از نقاط شهر، نشتی آب و فاضلاب رفت زیر خانه ها و خانه ما نشست کرده و احتمال فاجعه وجود دارد ما انتظار نداریم در یک شب همه ی مشکلات فاضلاب حل شود اما حداقل انتظارمان این است مشکل نقاط بحرانی سریعاً مرتفع شود. گوروئی گفت: حدوداً ۱۵ کیلومتر نقاط بحرانی آب و فاضلاب وجود دارد و باید سریعاً تصمیم گیری شود.

انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب استان از ظرفیت های خودش استفاده کند و مشکل نقاط بحرانی را برطرف کند. در بحث مسکن نیز تعداد زیادی خانه دچار خسارت شده که بخش عمده ای از آن در بافت های فرسوده و مناطق آلوده به نشت نفت و گاز هستند انتظار داریم دوستان بنیاد مسکن به صورت ویژه برای بازسازی و تعمیر این منازل کمک کنند…

قنبری معاون بهره برداری آبفا خوزستان به عنوان سخنران بعدی گفت: متاسفانه مسجدسلیمان چیزی به نام فاضلاب ندارد و در اوراق مشارکت برای مسجدسلیمان چیزی دیده نشده است که آن هم به دلایل متعدد مثل جابجایی شهر و …. بوده است. شهرهایی مثل مسجدسلیمان به دلیل طولی بودن شهر مشکلات زیادی دارند. وی گفت: ما انتظار داریم از مهندس بالدی مدیرکل ستاد مدیریت بحران که به ما کمک کنند. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: آبفا استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی مطالبات پیمانکاران و در بحث جاری نیز حدود ۱۸۰ میلیارد بدهی دارد. که برای حل مشکل نقاط بحرانی همه ی ادارات شهرستان همچنین از شهرداری و بنیاد مسکن انتظار داریم کمک کنند. به گزارش راستا نيوز قنبری ادامه داد: آبفا خوزستان تنها می تواند در حد دو تا سه کیلومتر لوله و نیروی فنی کمک کند نه بیشتر!

پس از سخنان قنبری مهندس بالدی مدیرکل ستاد مدیریت بحران خوزستان گفت: نقاط بحرانی را باید اولویت بندی کرد. وی ادامه داد: طبق قانون، همه ادارات دولتی، خصوصی، شرکت ها و ارگان ها در مواقع بحرانی باید تمامی امکانات و تجهیزات خودشان را در اختیار اعضای شورای بحران شهرستان و استان بگذارند.

وی خطاب به مهندس قنبری گفت: دو هفته پیش نامه اعتبار ۷ میلیارد و هفتصدی را فرستادیم برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی که متاسفانه در اعتباری که ما دادیم به وزارت نیرو ۳ شهری که شما اعلام کردید به وزارت برای رفع بحران فاضلاب شهرهایی بودند که بحرانی نبودند من همین جا اعلام می کنم آن پولی که فرماندار محترم شهرستان از ما خواسته است برای حل مشکل قسمتی از مناطق بحرانی پرداخت خواهیم کرد اما به مهندس عليمرادی مدیرکل آبفا استان اعلام کنید در شورای برنامه ریزی مطرح و من هم با رضایت کامل موافقت خواهم کرد تا ۲ تا ۳ میلیارد تومان به مسجدسلیمان پرداخت شود.

به گزارش راستا نيوز آرش موهبت زاده معاونت بازسازی بنیاد مسکن خوزستان نیز در سخنانی اظهار داشت: هر کس از بیرون به وضعیت سکونت مسجدسلیمان نگاه کند به مشکلات عدیده ی این شهر پی خواهد برد. وی گفت: بر اساس درخواست های مردم در ارتباط با ارزیابی واحدهای خسارت دیده تا روز چهارشنبه از حدود ۹۰۰ واحد بازدید، بررسی و میزان خسارت تعین گردید منتها چند مشکا در شهرستان مسجدسلیمان وجود دارد یکی واحدهای خسارت دیده در مناطق آلوده به نفت و گاز که امکان صدور پروانه برای آن ها وجود ندارد و دوم خانه هایی که در شیب ها، تپه ها و دره ها احداث شده اند که باید تکلیف آن ها مشخص و ببینیم چه برنامه ای برای آن ها داریم… وی ادامه داد: بنیاد مسکن آمادگی دارد به متقاضیان خسارت دیده تسهیلات ارائه دهد چه برای تعمیر و چه احداث. در بخش احداث در شهر تا سقف ۳۰ میلیون و در روستاها ۲۰ میلیون و اعتبارات تعمیری ۴ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=3190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.