تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

کاندیداها مراقب باشند در میدان رقابت‌ انتخاباتی اخلاق را نبازند

  • کد خبر : 3980
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

راستا نیوز – حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خصوص حال و هوای انتخابات و تبلیغات کاندیداها اظهار کرد : افراد باید تلاش کنند برای معرفی خودشان و اطرافیان آنها نیز به‌صورت صحیح و به گونه‌ای که زمینه مزاحمت برای مردم ایجاد نشود در راستای تبلیغ برای نامزد موردنظر خود تلاش کنند. وی ادامه داد: استفاده از […]

راستا نیوز – حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خصوص حال و هوای انتخابات و تبلیغات کاندیداها اظهار کرد : افراد باید تلاش کنند برای معرفی خودشان و اطرافیان آنها نیز به‌صورت صحیح و به گونه‌ای که زمینه مزاحمت برای مردم ایجاد نشود در راستای تبلیغ برای نامزد موردنظر خود تلاش کنند.

وی ادامه داد: استفاده از فیلم‌هایی دال بر معرفی و برنامه‌های فرد، یا استفاده از زندگی‌نامه هیچ اشکالی ندارد و کارهایی که بتواند شور و نشاط انتخاباتی به وجود بیاورد کاملاً پسندیده است.

امام‌جمعه آبادان تصریح کرد: اما اینکه یک کاندیدا بخواهد از هر ابزاری برای رأی آوردن استفاده کند این کار ساختارشکن و خلاف قانون است، خصوصاً گاهی دیده می‌شود کاندیداها از خانم‌ها برای تبلیغات استفاده می‌کنند، که این کار یک استفاده ابزاری است که برای فریب دادن عوام به کار می‌رود، این موضوع شرعاً حرام است و از لحاظ عقلانی نیز اشتباه است.

ابراهیمی‌پور افزود: در کار تبلیغات حتماً باید حق‌الناس رعایت شود در غیر این صورت با انتخاب شدن این‌گونه نامزدها در آینده و در سطح مدیریت دچار مشکل خواهیم شد.

وی عنوان کرد: کاندیداها آنچه را که برای خود می‌پسندند برای دیگر نامزدها نیز پسندیده و تلاش کنند در این میدان رقابت اخلاق را نبازند.

نماینده ولی‌فقیه در آبادان یادآور شد: هیچ کاندیدایی حق تعرض به ستاد و کاندیدای دیگری را ندارد، نباید نامزدها برای رأی جمع‌کردن یکدیگر را تخریب کنند، این موارد خلاف شرع است، کاندیداها و طرفداران آنها باید بدانند کل موضوع انتخابات هشت روز بیشتر به طول نخواهد انجامید، اما نباید طوری عمل شود که افراد، گروه‌ها و طوایف نسبت به‌هم کینه پیدا کنند و این اختلافات ریشه‌دار شود و در نتیجه زمینه ناامنی در شهرستان به‌وجود آید.

ابراهیمی‌پور اشاره کرد: از مردم نیز تقاضا داریم به فضاهای تبلیغاتی و زرق‌وبرق‌ها توجه نکنند و به دنبال سابقه افراد و فرد اصلح باشند تا انتخاب درستی صورت پذیرد، تدین، تخلص و گذشته و سابقه افراد باید در انتخاب ملاک قرار گیرد.

امام‌جمعه آبادان تأکید کرد: قرار است چهار سال کلید قانون‌گذاری کشور را به‌دست این افراد دهیم، همچنین وکالت و برنامه‌ریزی زندگی ما قرار است به‌دست این افراد باشد، به‌همین خاطر مردم نسبت به انتخاب افراد متدین و متخصص اهتمام ورزند.

وی ابراز کرد: اگر مردم دلسوز آینده فرزندان، شهر و کشور خود هستند، فارغ از جناح‌بندی‌های گروهی و سیاسی نماینده خود را انتخاب کنند و اگر احتمال می‌دهند فرد منتخب ممکن است در آینده به انحراف کشیده شود، نباید به آن فرد اعتماد کرد و کلید مدیریت یک شهر را به‌دست او داد.

امام جمعه آبادان در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان منتخب مردم نیز در بحث پیگیری اعتبارات تلاش کنند و اعتباراتی را که در اختیار خودشان است را اولویت‌بندی کنند.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=3980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.