تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

مردم مراقب مخلوط کردن اسانس‌های مصنوعی در گلاب طبیعی باشند

  • کد خبر : 4830
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

راستا نیوز – مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: با توجه به افزایش استفاده از گلاب در ایام ماه مبارک رمضان، مردم مراقب مخلوط کردن اسانس‌های مصنوعی با آب و عرضه به نام گلاب طبیعی باشند. به گزارش راستا نیوز رضا دهدشتی زاده اظهار کرد: گلاب تنها از تقطیر گل برگ‌های گل محمدی (از خانواده گل […]

راستا نیوز – مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: با توجه به افزایش استفاده از گلاب در ایام ماه مبارک رمضان، مردم مراقب مخلوط کردن اسانس‌های مصنوعی با آب و عرضه به نام گلاب طبیعی باشند.

به گزارش راستا نیوز رضا دهدشتی زاده اظهار کرد: گلاب تنها از تقطیر گل برگ‌های گل محمدی (از خانواده گل سرخ) حاصل می‌شود، لذا مخلوط کردن اسانس‌های مصنوعی با آب و عرضه به نام گلاب طبیعی غیرمجاز بوده و تقلب محسوب می‌شود.

وی گفت: گلاب حاصل شده از این روش، بسیار گران قیمت بوده و بیشتر مصرف دارویی دارد اگر گلاب را دوباره تقطیر کنند به مراتب ارزان‌تر است و برای مصارف آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود، همچنین گلاب طبیعی از نظر مزه کمی مایل به تلخی و فاقد بوی ترشی است.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان افزود: عطر و بوی گلاب یک ضد افسردگی قوی بوده که باعث آرامش و کاهش اضطراب شده و علاوه بر آن باعث بستن منافذ پوست نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد گلاب اجباری بوده و شماره استاندارد ملی آن 5759 است و علامت استاندارد می‌بایست بر روی بسته بندی‌های گلاب حک شود.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=4830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.