تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

گزارشي از آتش سوزی مهیب در پتروشیمی ماهشهر+ تصاوير

  • کد خبر : 5145
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

راستا نيوز -ساعت 17 امروز یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شهرستان بندر ماهشهر  به دلیل نشت یکی از پمپ ها دچار آتش سوزی و انفجار شد . به گزارش راستا نيوز فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت:هنوز به صورت دقیق نمی توان اطلاعات دقیقی از وسعت آتش سوزی در […]

راستا نيوز -ساعت 17 امروز یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شهرستان بندر ماهشهر  به دلیل نشت یکی از پمپ ها دچار آتش سوزی و انفجار شد .

به گزارش راستا نيوز فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت:هنوز به صورت دقیق نمی توان اطلاعات دقیقی از وسعت آتش سوزی در یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی داد، ولی هیچ تلفات جانی در این منطقه گزارش نشده است.

منصور قمر وسعت آتش سوزی در پتروشمی بوعلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را وسیع عنوان کرد و گفت:اگر این آتش مهار نشود، امکان سرایت آن به سایر واحدها وجود دارد.

وی در خصوص آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی بندر امام خمینی(ره) گفت:نخستین اقدامی که پس از آتش سوزی انجام شد تخلیه کارکنان بوده به همین دلیل، تلفات جانی گزارش نشده است.

فرماندار ماهشهر ادامه داد:خودروهای امداد و آتش نشانی در حال عزیمت به سمت منطقه هستند و یک فروند بالگرد آتش نشان نیز از استان بوشهر در حال رسیدن به ماهشهر و مهار آتش سوزی است.

 یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شهرستان بندر ماهشهر عصر چهارشنبه دچار آتش سوزی شد.

بر این گزارش، واحد px8003 پتروشیمی بوعلی دچار آتش سوزی شده است و برجی که رد محل آتش سوزی در این پتروشیمی واقع شده است، بلندترین برج پتروشیمی هیا ایران بوده که سال 78 از سوی شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل 1200 تنی نصب شده است.

مجتمع ها و شرکت های اطراف مجتمع پتروشیمی بوعلی نیز تخلیه شده اند.

غلام شاهی رئیس روابط عمومی پتروشیمی بوعلی گفته است:در حال حاضر شرایط منطقه تا حدی بحرانی شده لذا در صورتی که ما امکانات بیشتری داشتیم آتش سوزی را سریع تر مهار میکردیم.

امکان به خطر افتادن سلامتی شهروندان  
به گزارش راستا نيوز مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفته است مخازن زیادی وجود دارد که اگر آتش به آن مخازن برسد امکان به خطر افتادن سلامتی شهروندان نیز وجود دارد.
وی می گوید برای مهار آتش و اطفاء حریق، به بالگرد یا هواپیمای آتش نشان نیاز است که ستاد بحران کشور قرار است تا ساعتی دیگر این هواپیما را به بندر امام خمینی (ره) اعزام کند.
12 13 122
لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=5145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.