تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1

ضرورت مبارزه با زمین خواری در مسجدسلیمان/ پدیده شوم زمین خواری یکی از مهم‌ترین مصادیق مفاسد اقتصادی

  • کد خبر : 5253
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
ضرورت مبارزه با زمین خواری در مسجدسلیمان/ پدیده شوم زمین خواری یکی از مهم‌ترین مصادیق مفاسد اقتصادی

راستا نیوز / سعید مرادی: یکی از مهم‌ترین مصادیق مفاسد اقتصادی پدیده شوم زمین خواری ست. زمین خواری، تصرف اراضی اعم از دولتی و شخصی از سوی اشخاص یا مراجعی است که با استفاده از نفوذ و روابط خود در دستگاه های مختلف اداری و یا با شناسایی خلاء های قانونی به سو استفاده های […]

راستا نیوز / سعید مرادی: یکی از مهم‌ترین مصادیق مفاسد اقتصادی پدیده شوم زمین خواری ست. زمین خواری، تصرف اراضی اعم از دولتی و شخصی از سوی اشخاص یا مراجعی است که با استفاده از نفوذ و روابط خود در دستگاه های مختلف اداری و یا با شناسایی خلاء های قانونی به سو استفاده های مالی و ملکی می پردازند.

علیرغم صحبت های فراوان در ارتباط با زمین‌خواری در مناطق مختلف مسجدسلیمان، هنوز مردم به صورت شفاف نتایج آن را ندیده اند و همین مسئله ممکن است به مرور باعث بی اعتمادی مردم به مسئولین شود.

بی شک ضرورت مبارزه با این پدیده مجرمانه در شهرستان بر کسی پوشیده نیست که می توان با تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال و کارگروه مبارزه با زمین خواران که همیشه وعده آن به مردم داده شده است گام های موثری در این رابطه برداشته شود.

حجت الاسلام امینی ۲ مرداد۹۴

امام جمعه مسجدسلیمان در یکی از سخنرانی های خود در خطبه های نماز جمعه اظهار داشتند: دغدغه ما آرامش و رضایت مردم است. مردمی که چقدر اعتراض به بنده کردند و می گویند زمین خواری در مسجدسلیمان بی داد می کند. در منطقه مال شنبه، نمره هشت، فاز یک فرهنگیان، چهاربیشه، نفتک و… وی گفت: به فرماندار زنگ زدم از دادستان خواستم، به مسکن و شهرسازی گفتم از من نوکر هر کاری بر می آید بگوئید. جلو این زمین خواری ها را بگیرید… مردم ناراحت هستند. درباره این موضوع هنوز درست و حسابی نتیجه به مردم اعلام نشده است…

وی در یکی دیگر از سخنرانی های خود مجدداً ضمن هشدار به پدیده زمین خواری از مسئولین خواست با تشکیل سریع یک کارگروه به وضعیت نابسامان زمین خواری در مسجدسلیمان سروسامان بدهند و با متخلفین به شدت برخورد کنند. و گفت: تعجب می کنم در روز روشن هزاران متر زمین تصرف می کنند اما صدای کسی در نمی آید … باید به این مسائل خاتمه دهیم …

رییس دادگستری مسجدسلیمان ۱ تیر ۹۵

پیمان چعباوی در نشستی با اصحاب رسانه از برخورد جدی با متخلفین و زمین خواران اظهار داشت: جلسات متعددی با ادارات ذیربط در این رابطه داشته ایم که امیدواریم با استمرار جلسات و تلاش بیشتر متولیان این امر جلو این زمین خواری ها گرفته شود. وی ادامه داد: شعبه ی ویژه ای برای این کار در نظر گرفته ایم تا خارج از نوبت به جرائم زمین خواری رسیدگی شود…

دادستان مسجدسلیمان ۱۸دی ۹۳

علی ادبی گفت: قرار است به صورت جدی افراد سودجو و رانت خوار شناسایی و با آنان برخورد قانونی شود. وی ادامه داد: در همین راستا اراضی چند منطقه در اولویت تخریب قرار گرفت که در دو منطقه نمره ۲ و هشت بنگله با حضور مسئولین ذیربط از جمله اداره راه و شهرسازی، شهردار و نیروی انتظامی عملیات تخریب آغاز شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی ادبی در پایان سخنان خود ضمن هشدار به زمین خواران گفت: قوه قضاییه با جدیت جلو ساخت و سازهای غیر مجاز را خواهد گرفت و به شدت با زمین خواران و افراد سودجو برخورد خواهد کرد.

فرماندار مسجدسلیمان ۱۸دی ۹۳

علیرضا گوروئی گفت: همسو با سیاست های دولت تدبیر و امید، عزم مسئولان نهادهای ذیربط برای پیشگیری و مقابله با زمین خواران و ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار جدی است. وی بیان داشت: یکی از پدیده‌های شومی که خیلی‌ از سودجویان از آن بهره می‌برند بحث زمین‌خواری است که با این افراد با استفاده از قانون به شدت برخورد خواهیم کرد. فرماندار مسجدسلیمان اضافه کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در شهرستان وجود دارد این است که گاهی اوقات طرح‌های ‏خوبی در قالب طرح‌های گردشگری، توریستی و اقتصادی ارائه می‌شود، اما متاسفانه به دلیل کمبود زمین که یکی از دلایل آن همین ساخت و سازهای غیر مجاز است قابل اجرا نیست. وی در پایان سخنان خود از دستگاههای اجرایی به ویژه دستگاه محترم قضایی از جمله دادستان محترم و رییس محترم دادگستری همچنین شهردار و رییس اداره راه و شهرسازی تشکر و سپاسگزاری کرد و از همه مسئولین ذیربط خواست با جدیت با افراد سودجو برخورد کنند….

اما

زمین خواری پدیده ای ست که همه مسئولین بر سر مبارزه با آن اتفاق نظر دارند اما عزم عمومی مشخصی برای مبارزه با آن در شهرستان مشاهده نمی شود. لذا باید علاوه بر دستگاه های ذیربط، مردم و اهالی رسانه نیز ورود کنند. همیشه این سؤال وجود دارد چگونه می شود برای یک زمین غیر مجاز بعد از مدتی سند صادر می شود! سپس مجوزهای ساخت و ساز به آن داده می شود و برای آن ها آب، برق و … محیا می شود؟!

یا این که:

یک متخلف چگونه می تواند مجوزهای لازم را به دست آورد؟!

آیا تا کنون با افرادی که چنین مجوزهایی را صادر کرده و یا می کنند برخوردی شده است؟

آیا زمین خواران بدون پشتوانه بعضی افراد در بعضی دستگاه های اجرایی می توانند چنین تخلفاتی را انجام دهند و یا به تخلفات خود ادامه دهند؟!

و هزاران سؤال دیگر که ذهن مردم مسجدسلیمان را بدجوری به خود مشغول کرده است.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=5253

نوشته های مشابه

۲۵شهریور
۲۳شهریور
لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام
در آستانه بازگشایی مدارس و به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد

لایروبی و پاکسازی جوی های آبهای سطحی منطقه سی برنج و پانسیون خیام

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.