تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

انتخاب 4 استان معین خوزستان برای مراسم اربعین/ شلمچه، مهران و چذابه مرزهای موردنظر برای سفر زائران

  • کد خبر : 5660
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰:۲۱

راستا نیوز – عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقداماتی که برای تردد زائران اربعین در مسیر مرزهای خروجی به سمت کشور عراق صورت گرفته است، اظهار کرد: تحولات و اقدامات انجام شده در این مرزها از جمله خرمشهر بسیار خوب بوده، تا جایی که سال گذشته نسبت به 2 […]

راستا نیوز – عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقداماتی که برای تردد زائران اربعین در مسیر مرزهای خروجی به سمت کشور عراق صورت گرفته است، اظهار کرد: تحولات و اقدامات انجام شده در این مرزها از جمله خرمشهر بسیار خوب بوده، تا جایی که سال گذشته نسبت به 2 سال پیش افزایش دو برابری جمعیت زائر مشاهده شد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود امسال نیز این روند افزایش زائران ادامه داشته باشد، افزود: با اقداماتی که صورت گرفت، قرار شد مسؤولان استان‌ها با برنامه‌ریزی زائران خود را به سمت مرزها راهی کنند و باید برای وقوع این امر زیرساخت‌های لازم مهیا شده و اقدامات سرعت بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به افزایش 100 درصدی پارکینگ‌ها در مسیر زائران تصریح کرد: موکب‌ها برای پذیرایی از زائران، امسال نیز مانند گذشته وجود دارد که امیدواریم هیچ‌گونه مشکلی نیز از این بابت در مسیر وجود نداشته باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به پایان یافتن پایانه بین‌المللی شلمچه و بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های خدمت‌رسانی و تدارکاتی ظرفیت‌های مرز شلمچه به دو برابر افزایش یافته است.

وی با تاکید با اینکه زائران به اخطارها و اطلاعیه‌هایی که مسؤولان در این مسیر اعلام می‌کنند، توجه داشته باشند، گفت: امیدواریم با اقدامات خود بتوانیم زمینه مناسبی برای زائران فراهم کنیم، با این وجود هر چه که خدمات را افزایش دهیم، باز هم نمی‌توان پاسخ‌گوی نیازهای مردم بود.

*4 استان معین خوزستان برای برگزاری اربعین

وزیر کشور با اشاره به مشکلات موجود در سال گذشته عنوان کرد: سفر بدون هماهنگی زائران استان‌های مختلف که بدون داشتن ویزا صورت می‌گرفت، مشکلات زیادی ایجاد کرده بود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها برای جلوگیری از سفر بدون روادید و ویزا اقدامات و اطلاع‌رسانی‌های زیادی انجام دهند، اضافه کرد: با توجه به اینکه در شهرستان‌های مرزی نیز به دنبال راه‌اندازی مراکز صدور روادید هستیم، ولی زائران نباید به این مورد بسنده کنند.

وی با اشاره به مشخص شدن مسیر عبور اتباع خارجی در مسیر و بیان اینکه تردد این اتباع در ایام اربعین کاهش یابد، ادامه داد: مرزهای شلمچه، مهران و چذابه سه مرز موردنظر برای سفر زائران بوده و تا کنون برای آماده شدن زمینه خدمات‌دهی در مسیرهای دیگر مطمئن نیستیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه همکاری و همیاری مسؤولان کشوری و استانی دلیلی بر آماده شدن زیرساخت‌ها و مهیا شدن شرایط برای اربعین امسال بوده است عنوان کرد: در اجرای این برنامه 4 استان معین برای خوزستان مشخص شده است که باید استاندار خوزستان با مسؤولان مربوطه جلساتی برگزار کند.

وی در پایان افزود: امنیت اولویت اول ما و خدمات‌دهی مناسب به زائران به عنوان اولویت دوم در اجرای برنامه اربعین امسال خواهد بود.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=5660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.