تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
3

گزارش مراسم آغاز عملیات اجرائی احداث قطعه اول محور مسجدسلیمان- بازفت + تصاویر

  • کد خبر : 6118
  • ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

راستا نیوز – عملیات اجرائی احداث قطعه اول محور مسجدسلیمان-اندیکا-شهرکرد(جاده بازفت) صبح امروز با حضور علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان، کدخدازاده معاونت ساخت و توسعه راههای کشور، منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، علی عیدیوندی رئیس اداره […]

راستا نیوز – عملیات اجرائی احداث قطعه اول محور مسجدسلیمان-اندیکا-شهرکرد(جاده بازفت) صبح امروز با حضور علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان، کدخدازاده معاونت ساخت و توسعه راههای کشور، منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، علی عیدیوندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مسجدسلیمان و مجری پروژه و با حضور جمعی از مردم و مسئولین شهرستان مسجدسلیمان و اندیکا آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راستا نیوز  علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله رفسنجانی گفت: از همه کسانی که امروز در آیین عملیات اجرایی جاده مسجدسلیمان شرکت کرده اند تشکر می کنم مسئولینی که امروز با حضورشان نشان دادند دولت  علیرغنم همه مشکلاتی که دارد مردم را دوست دارد. نایب رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: این جاده یک جاده استراژیکی ست بین خوزستان و چهارمحال بختیاری، جاده ای که در خیلی از حوادث می تواند گره گشا باشد و مردم انتظار دارند علیرغم همه مشکلات به این مناطق محروم توجه بیشتری شود. وی با تشکر از استاندار خوزستان گفت: باید یک تشکر ویژه از استاندار محترم خوزستان داشته باشم که در همین مدت اندک هفتمین بار است که به شهرستان سفر کرده است و این نشان از علاقه ایشان به حل مشکلات مناطق محروم دارد. عضو کمیسیون انرژی مجلسی شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تشکر ویژه از ایشان به خاطر اختصاص ۵/۵ میلیارد تومان بودجه برای حل اضطراری مشکلات فاضلاب منطقه کلگه.. ظاهری در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدوارم با تلاش همه مسئولین شاهد کاهش مشکلات شهرستان باشیم.

پس از آن علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان در سخنانی اظهار داشت : از استاندار عدالت محور خوزستان به دلیل نگاه ویژه اشان به مسجدسلیمان تشکر می کنم. وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید مصمم است عقب افتادگی شهرستان مسجدسلیمان – لالی و شمال خوزستان را با تدبیر و تلاش حل کند . بنده نیز به عنوان نماینده دولت در منطقه از پیگیری های دکتر شریعتی و مهندس ظاهری کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم. وی گفت: مهم ترین نکته، فضای همدلی و صمیمیت است که در شهرستان به وجود آمده و این بسیار ارزشمند است. است.

کدخدازاده معاونت ساخت و توسعه راههای کشور نیز در سخنانی گفت: امروز شاهد عملیات اجرایی قسمتی از محور مسجدسلیمان – بازفت هستیم. محور مسجدسلیمان به سمت بازفت به نوعی خوزستان را به استان چهارمحال بختیاری متصل می کند که از لحاظ گردشگری و حمل و نقل ارزش بالایی دارد و مرکز کشور را به نوعی به حوزه های غربی خوزستان متصل می کند. وی ادامه داد: همچنین از لحاظ گردشگری و توریستی با توجه به محیط بکری که وجود دارد بسیار ارشمند خواهد بود. کدخدا زاده ادامه داد: طول محور حدود ۲۰ کیلومتر است، حدود ۳ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۱ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۲ دستگاه تونل و حدود ۱۰۰ هزار تن آسفالت در این پروژه پیش بینی شده است.

در این محور شیب طولی ۶ درجه کاهش پیدا کرده و شعاع قوس ها به ۲۵۰ متر افزایش پیدا کرده است. پیش بینی انجام این پروژه ۳ سال است که امیدوارم برای مردم منطقه خیر و برکت به همراه داشته باشد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتر شریعتی استاندار خوزستان به عنوان آخرین سخنران در سخنانی ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان یکی از یاران صدیق امام و مبارز و مجاهدی فی سبیل الله بودند که همه تلاشش را جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی انجام داد و مردم هم نشان دادند که قدرشناسان خوبی هستند وی ادامه داد: یکی از غم های آیت الله رفسنجانی عمران و سازندگی ایران اسلامی بود او می خواست اسلام سیاسی را عرضه کند و نشان دهد اسلام فقط دین در مسجد نیست.

استاندار خوزستان ادامه داد: این پروژه هم در همین جهت است تا نشان دهیم توان اجرای پروژه های مختلف را داریم. وی ادامه داد: با نگاه به ۲۰ سال گذشته مسجدسلیمان همه فکر می کردند این منطقه دیگر فراموش شده است اما برنامه ریزی های خوبی برای این شهرستان شده است و نتایج به صورت محسوس قابل مشاهده است… دکتر شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت مصمم است رفت و آمد به این شهرستان را تسهیل کند و این پروژه هم در راستای همین هدف است. وی گفت:مسجدسلیمان این قابلیت را به صورت جدی دارد که به عنوان یک منطقه توریست پذیر معرفی و برای آن سرمایه گزاری شود.

حجم آب ها، جنگل ها، کوهها محل های ست که می طلبد در آن سرمایه گزاری و از این پتانسیل بخوبی استفاده شود که امیدوارم با همدلی به وجود آمده همه تلاش کنندگره های مردم  یکی پس از دیگری باز شوند.

استاندار خوزستان در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از علی عسگر ظاهری نماینده مسجدسلیمان گفت: ایشان تا به  امروز هر وقت با من تماس گرفته اند فقط از من کار خواسته اند نه چیز دیگری و ما نیز تلاش مان را دو چندان می کنیم تا هرچه سریع تر پروژه های در دست اقدام شهرستان خصوصاً جاده مسجدسلیمان به اهواز اجرایی شود .

IMG_0020 IMG_0033 IMG_0060 IMG_0087 IMG_0105 IMG_0185

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=6118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.