تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
3

مناقصه بین‌المللی انتقال آب شمال شرق خوزستان انجام شد

  • کد خبر : 7211
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

راستا نیوز – مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: مناقصه بین‌المللی انتقال آب شمال شرق خوزستان انجام شد. به گزارش راستا نیوز محمدرضا شمسایی در جلسه پیگیری مصوبات دولت در خصوص آب و فاضلاب که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: مناقصه بین‌المللی  انتقال آب شمال شرق خوزستان انجام و […]

راستا نیوز – مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: مناقصه بین‌المللی انتقال آب شمال شرق خوزستان انجام شد.

به گزارش راستا نیوز محمدرضا شمسایی در جلسه پیگیری مصوبات دولت در خصوص آب و فاضلاب که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: مناقصه بین‌المللی  انتقال آب شمال شرق خوزستان انجام و خوشبختانه ظرف 10 روز گذشته مناقصه نهایی و پاکات آن نیز باز شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی و خارجی به صورت کنسرسیوم به پروژه ورود کردند، افزود: به دلیل مشکلات بانک مرکزی و کشور چین توافقات مورد انتظار صورت نگرفت، البته انتظار می‌رود این توافقات هرچه زودتر نهایی شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تأکید کرد: در صورت حل این مشکل از سوی بانک مرکزی به طور حتم برای نخستین بار 7 شهر شمال شرق استان از نعمت آب شرب و کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.

شمسایی با بیان اینکه برای اولین بار است، که به میزان 30 تا 35 درصد برای این شهرها کار اساسی انجام می‌شود متذکر شد: این شهرها شامل شهرهای ایذه، باغملک، هفتکل، سیدون، قلعه تل و … است.

وی ابراز امیدواری کرد که چنانچه بانک مرکزی این پروژه را تعیین تکلیف کند و برنده مناقصه را مشخص کند با توجه به مصوبه هیأت وزیران به محض شروع مناقصه مسئله شورای اقتصاد خارج از نوبت باید پیگیری و کار اجرایی شود.

شمسایی با بیان اینکه در این مناقصه مردم شمال شرق استان به چهار مترمکعب آب شرب و 11 مترمکعب آب کشاورزی خواهند رسید، تأکید کرد: حدود 2 هزار از اراضی کشاورزی ایذه و باغملک نیز زیر کشت خواهند رفت.

وی پروژه شمال شرق را از دیگر پروژه‌های آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد و افزود: این پروژه با اعتبار 2 میلیارد تومان کار خود را آغاز کرده و انتظار می‌رود ظرف یک سال آینده آب شهرستان بهیبهان از طریق سد کوثر تأمین شود.

شمسایی گفت: در خصوص پروژه شمال شرق انتظار می‌رود ظرف 6 ماه در این پروژه بازنگری شود و اسناد ECPF مناقصه تعیین و پیمانکار آن نیز ظرف 7 تا 8 ماه نیز مشخص شود.

وی با اشاره به همکاری سپاه در خصوص تأمین لوله مورد نیاز پروژه آب‌رسانی الغدیر بیان کرد: سپاه اعلام کرده است می‌تواند لوله‌های مورد نیاز طرح را تهیه کند و از آنجایی که اجرایی طرح به وسیله لوله آسان است انتظار می‌رود به سرعت انجام شود.

شمسایی توضیح داد: زمانی که آب شهرهای خرمشهر و آبان قطع می‌شود پس از وصل شدن شوری آب 4 هزار است، بنابراین با توجه به آمادگی قرارگاه برای تهیه لوله باید هرچه سریع‌تر در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: بر این اساس سپاه متعهد شده است، از منطقه ام‌الدبس تا حسینیه که حدود 80 کیلومتر را ظرف یک سال کار لوله‌کشی آن را انجام هد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، در پایان با بیان اینکه تمام آب اهواز و منطقه دشت آزادگان، گیر کانال 107 کیلومتری پایکول است، تأکید کرد: دو خط انتقال آب 240 کیلومتری احداث شود تا نیازی به کانال پایکول نداشته باشم.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=7211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.