تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

همایش شعر درکوچه آفتاب ویژه بزرگداشت قیصر امین پور

  • کد خبر : 7769
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

راستا نیوز- دهمین همایش استانی شعر در کوچه آفتاب روز سه شنبه به مناسبت سالگرد زنده یاد دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس با حضور علی خدری غریبوند فرماندارشهرستان گتوند، امام جمعه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،پرویز رضایی معاون فرماندار،جهانگیر حیدری پور بخشدار مرکزی شهرستان گتوند،مسئولین محلی و جمعی ازشعرا،نویسندگان […]

راستا نیوز- دهمین همایش استانی شعر در کوچه آفتاب روز سه شنبه به مناسبت سالگرد زنده یاد دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس با حضور علی خدری غریبوند فرماندارشهرستان گتوند، امام جمعه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،پرویز رضایی معاون فرماندار،جهانگیر حیدری پور بخشدار مرکزی شهرستان گتوند،مسئولین محلی و جمعی ازشعرا،نویسندگان و هنرمندان کشوری و استانی در زادگاهش گتوند برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راستا نیوز در این آیین که در تالار همایش های قیصر در گتوند برگزار شد شاعران استانی با موضوع قیصر شاعر انقلاب و دفاع مقدس به شعرخوانی پرداختند.

فرماندار گتوند در این مراسم با اشاره به ویژگی های اشعار دکتر قیصر امین پور گفت: اشعار قیصر به دلیل ویژگی خاص خود، باعث ماندگاری و اثر بخشی شده است.علی خدری غریبوند افزود: اقشار مختلف مردم با اشعار قیصر احساس نزدیکی می کنند و شعرهای این شاعر را زمزمه می کنند که این نشان از ویژگی خوب اشعار قیصر است. وی با تقدیر از زحمات برگزارکنندگان سالگرد این شاعر بلند آوازه کشورمان گفت: در سال های آینده تمام تلاش خود را برای با کیفیت تر برگزار کردن این مراسم بکار می بندیم. در پایان این مراسم از زحمات و حمایت های علی خدری غریبوند فرماندار شهرستان گتوند در برنامه های فرهنگی و هنری با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکس و کتاب ویژه سالگرد زنده یاد دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس در تالار همایش های قیصر در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

پیش از این آیین نیز 2 کارگاه نقد و بررسی شعر و دوره آموزشی شعر ویژه یادمان دکتر قیصر امین پور با حضور شاعران برجسته کشور از جمله محمد جواد محقق،بهمن ساکی،ارمغان بهداروند و اسماعیل امینی امروز در سالن اجتماعات اداره کتابخانه های عمومی و دفتر انجمن شعر قیصر شهرستان گتوند برگزار شد.

در این کارگاه که با استقبال شعرا،هنرمندگان و نویسندگان استانی برگزار شد،اساتید کشوری به بررسی و تحلیل اشعار قیصر پرداختند. قیصر امین پور از زمره شاعرانی بود که از همان آغاز فعالیت حوزه هنری به جمع گروه شعر پیوست، و همگام با سایر شاعران فعال حوزه هنری در بسیاری از شب های شعر برگزار شده در جبهه های دفاع مقدس شرکت کرد، و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت.

گل ها همه آفتابگردانند، تنفس صبح و در کوچه آفتاب، آینه های ناگهان و دستور زبان عشق از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند.گزینه اشعار وی در سال 1378 منتشر شد.توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) ، سنت و نوآوری در شعر معاصر و شعر و کودکی ، از دیگر آثار او هستند.  قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند در 8 آبان ماه سال 1386 درگذشت و در این شهر در شمال خوزستان به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=7769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.