تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

عدم حضور مدیران در روز ۱۷ مرداد تنها به روز خبرنگار ختم نمی شود بجز تعدادی دیگران حتی در نماز جمعه هم شرکت نمی کنند/به جای تعصبات حزبی باید تعصب آب، خاک، انقلاب و اسلام را داشته باشیم/مسجدسلیمان با همه مشکلاتی که دارد آرامش و همگرایی اش زبانزد و الگوی شهرهای دیگر شده است

  • کد خبر : 5549
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

راستا نیوز _ حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: حقیقتاً این دو عنصر دانشگاهی و حوزوی منشاء همدلی و اتحاد بودند. وی ضمن گرامی داشت هفته مساجد گفت: با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و […]

راستا نیوز _ حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: حقیقتاً این دو عنصر دانشگاهی و حوزوی منشاء همدلی و اتحاد بودند. وی ضمن گرامی داشت هفته مساجد گفت: با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن ها به عنوان مکان های مقدس، در گرامی داشت این روز تلاش کنیم. امینی ادامه داد: در این روز، تبیین قداست و عظمت مسجد، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی مکان های شریف نیز مورد توجه قرار گیرد. امام جمعه مسجدسلیمان اظهار داشت: امیدوارم در کنار اعیادی مثل نوروز و یلدا مناسبت های مذهبی هم گرامی و سنن دینی را محترم بشماریم.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: رهبر انقلاب در روز جهانی مساجد فرمود: مسجد نباید جدای از سیاست و سکولار باشد که این خلاف سیره پیامبر (ص) است و امام جماعت یک جایگاه تشریفاتی نیست بلکه یک محور است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری گفت: رهبری در دیدار هیئت دولت فرمود: ایران اسلامی از یک سپر مستحکم امنیتی برخوردار است و ۷ مورد از عناصر امنیتی را برای آن ها برشمرد که یکی از آن عناصر عنصر ایمان بود و فرمود: عنصر ایمان یک عنصر سازنده و مهمی ست.

امینی همچنین با اشاره به روز بانکداری اسلامی گفت: آنچه در بانکداری اسلامی مدنظر است کارآمدی بانکداری بدون ربا در ایجاد عدالت اجتماعی است. بانکداری اسلامی بایستی اولین هدف نظام اقتصاد اسلام را که عدالت اجتماعی است، تامین کند. وی گفت: مهم ترین اقدام عملی در این جهت باید ریشه‌کن کردن ربا از سیستم بانکی کشور باشد.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم حضور خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان در بزرگداشت روز کارمند و معرفی مدیران نمونه گفت: من خود شاهد تأکید مهندس گوروئی فرماندار پرتلاش شهرستان در جلسه شورای اداری برای حضور مدیران در همایش روز خبرنگار بودم و متاسفم که از ۱۰۰ مدیر شهرستان تنها پنج شش نفر آن ها در این مراسم حضور داشتند. وی ادامه داد: عدم حضور مدیران در روز ۱۷ مرداد تنها به روز خبرنگار ختم نمی شود بلکه به جز تعدادی دیگران حتی در نماز جمعه هم شرکت نمی کنند. وی ادامه داد: حیف است این همدلی و همگرایی پیش آمده خدشه دار شود اگر چه زحمات اهالی رسانه شهرستان بر هیچ کس پوشیده نیست.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در ارتباط با مذاکرات هسته ای و برجام گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت و رییس جمهور فرمود: انتقاد من به موضوع برجام به بدعهدی و خباثت طرف مقابل مربوط می‌شود نه عناصر خودمان؛ زیرا مذاکره‌کنندگان ما به اندازه‌ی توان خود تلاش شبانه‌روزی انجام دادند و ما قدردان این زحمات هستیم. البته دولت باید از بعضی فتنه گران دوری کنند. وی ادامه داد:  به جای تعصبات حزبی باید تعصب آب، خاک، انقلاب و اسلام را داشته باشیم. درد اصلی ما اقتصاد و معیشت است و اگر دولت مردان حول کلمه اقتصاد مقاومتی پیش بروند قطعاً بهترین تبلیغ برای آن ها خواهد بود.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مسائل پیش آمده در ارتباط با کنسرت های موسیقی گفت: اگر کنسرت های موسیقی با رعایت حقوق و مسائل شرعی انجام شود بعید می دانم مشکلی وجود داشته باشد. وی ادامه داد: تاکنون در مسجدسلیمان هیچ مشکلی در این رابطه پیش نیامده است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بخوبی مسائل را کنترل کرده است. امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به حرکت جمعی از خیرین برای خرید یک دستگاه آمبولانس گفت: مدتی پیش در همایش پیشکسوتان ورزشی و تجلیل از خبرنگاران ورزشی استارت خرید یک دستگاه آمبولانس را زدیم که با استقبال خوبی همراه شد و تاکنون حدود ۵۰ میلیون تومان جمع آوری شده است. وی ادامه داد: انشالله خیرین در این کار خیر مشارکت کنند که هم خیر دنیوی دارد و هم معنوی .

وی در پایان سخنان خود گفت: خوشحالم که مسجدسلیمان با همه مشکلاتی که دارد آرامش و همگرایی اش زبانزد و الگوی شهرهای دیگر شده است که بخش اعظمی از این آرامش را مدیون نماینده محترم و فرماندار گرامی هستیم.

منبع -باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=5549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.