تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
1

مدیر کل جدید ارشاد خوزستان: حوزه فرهنگ را نباید محل دعواهای جناحی قرار داد

  • کد خبر : 389
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱

راستا نیوز – مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نباید حوزه فرهنگ را محل دعواهای جناحی و کوتاه‌ مدت قرار داد و برای اینکه فرصت سیاسی از دست نرود به فرهنگ آسیب رساند. همایون قنواتی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که پیش […]

راستا نیوز – مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نباید حوزه فرهنگ را محل دعواهای جناحی و کوتاه‌ مدت قرار داد و برای اینکه فرصت سیاسی از دست نرود به فرهنگ آسیب رساند.

همایون قنواتی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که پیش از ظهر امروز در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ امری سیاسی نیست که هر لحظه تغییر پیدا کند.

وی افزود: نباید حوزه فرهنگ را محل دعواهای جناحی و کوتاه مدت قرار داد و برای اینکه فرصت سیاسی از دست نرود به فرهنگ آسیب رساند.

مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: پیکره فرهنگ، تحمل دعواهای سیاسی و جناحی را ندارد و شأن و جایگاه فرهنگ در رتبه‌ای قرار دارد که هیچ اصل فرهنگی وارد دعواهای سیاسی نشود زیرا سیاست مدام در حال تغییر است اما حوزه فرهنگ همواره پویا بوده و بالندگی خود را دارد.

به گزارش راستا نیوز وی ادامه داد: امیدوارم فضای سکون و رکودی که چندین سال جامعه فرهنگ و هنر استان را فراگرفته است با تدبیر و امید به سمتی حرکت کنیم که فضای فرهنگی و هنری بر اساس سیاست‌های مصوب نظام و دولت پیش رود.

قنواتی با بیان اینکه یکی از مشخصه‌های حوزه فرهنگ و هنر و به ویژه در استان خوزستان در چگونگی تربیت و تعامل انسان‌هاست، تصریح کرد: در استان ویژه‌ای زندگی می‌کنیم که اقوام و جوامع مختلفی در آن هستند و امیدواریم فرهنگ آن به همبستگی اقوام در این استان کمک کند.

این مسئول با بیان اینکه توسعه فرهنگی دروازه‌ای برای توسعه اقتصاد و مسائل سیاسی و اجتماعی شود ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر اعداد و ارقام اهمیت ندارد بلکه حوزه فرهنگ و هنر محل گفت‌وگو و اعتماد به هم است و می‌تواند زمینه ساز رشد، تعالی و وحدت بین همه مردم باشد.

وی گفت: درب‌های فرهنگ و ارشاد همواره به روی همه اهالی فرهنگ باز است و سیاست ما این است که بسیاری از فعالیت‌های اجرایی را به خود هنرمندان واگذار کنیم و ما تنها هدایت کننده باشیم.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.