تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
1

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد هزینه 25 میلیارد ریالی برای آماده‌سازی شوش به منظور ثبت جهانی

  • کد خبر : 488
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از هزینه کرد اعتبار 25 میلیار ریالی برای آماده‌سازی محوطه تاریخی شوش برای ثبت جهانی خبر داد. افشین حیدری در گفتگو با خبرنگار راستا نیوز اظهار کرد: میراث فرهنگی خوزستان برای ثبت جهانی شوش هزینه زیادی کرده است و در این زمینه بسیج نیروها را انجام […]

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از هزینه کرد اعتبار 25 میلیار ریالی برای آماده‌سازی محوطه تاریخی شوش برای ثبت جهانی خبر داد.

افشین حیدری در گفتگو با خبرنگار راستا نیوز اظهار کرد: میراث فرهنگی خوزستان برای ثبت جهانی شوش هزینه زیادی کرده است و در این زمینه بسیج نیروها را انجام داده‌ایم.

وی گفت: بازدید‌های لحظه‌ای و سرزده از محوطه تاریخی شوش توسط معاون میراث فرهنگی سازمان و کارشناسان خبره در بخش ثبت جهانی باعث شده تا تکاپویی در این محوطه برای آماده‌سازی به وجود آید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: شوش دارای توانمندی زیادی در بخش ثبت جهانی است و به این دلیل از همه توان موجود در سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی این محوطه تاریخی استفاده می‌کنیم.

حیدری تاکید کرد: اعتبار سال‌جاری شوش در بخش میراث فرهنگی به حدی افزایش یافته که در حد انتظار نیست و به این دلیل تاکنون 25 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: در بخش‌های مختلف محوطه تاریخی شوش بویژه در قلعه این شهر اقدامات زیادی برای آماده‌سازی انجام شده است و دغدغه خاصی برای این مهم وجود ندارد.

وی ادامه داد: به زعم معاون سازمان میراث فرهنگی شوش اصلی‌ترین پرونده برای ثبت جهانی از سوی جمهوری اسلامی است و می‌کوشیم تا شرایط در این محوطه به بهترین وجه ممکن آماده شود.

حیدری افزود: تاکنون اقدامات در شوش با کمبود اعتبار مواجه نشده است و استاندار محترم خوزستان و تیم استانداری در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.