تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

خوزستان می‌تواند قطب درمان ناباروری باشد

  • کد خبر : 556
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: استان خوزستان با پتانسیل‌های موجود، می‌تواند در حوزه پزشکی نیز قطب کشور باشد. راستا نیوز – مهرداد نیکو امروز، یکشنبه (15 تیرماه) ضمن بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان، اظهار کرد: اکنون نگاه به […]

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: استان خوزستان با پتانسیل‌های موجود، می‌تواند در حوزه پزشکی نیز قطب کشور باشد.

راستا نیوز – مهرداد نیکو امروز، یکشنبه (15 تیرماه) ضمن بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان، اظهار کرد: اکنون نگاه به مقوله جمعیت متفاوت شده و سیاست‌های جمعیتی کشور نیز تغییر کرده است. هر اقدامی که منجر شود سیاست‌های جمعیتی نظام سریع‌تر محقق شوند، مثبت تلقی می‌شود که راه‌اندازی مرکز ناباروری از جمله این اقدامات مثبت است که در استان خوزستان با 4.5 میلیون نفر جمعیت مستقر شده است.

وی ادامه داد: دلایل بحث ناباروری در کشور فراوانی زیادی دارد و به یک معضل تبدیل شده و طبیعتا ضروری است که هر اقدامی برای کاهش این مقوله انجام دهیم. معضل ناباروری دامن خانواده‌های بسیاری را گرفته و ممکن است مشکلاتی چون طلاق و مشکلات خانوادگی را ایجاد کند.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان عنوان کرد: استان ما در بسیاری از حوزه‌ها در کشور قطب است؛ خوزستان قطب صنعت و قطب کشاورزی است و به نظر می‌رسد که این استان این جایگاه را دارد که قطب پزشکی کشور هم باشد، البته نه در همه زمینه‌ها بلکه در برخی زمینه‌های خاص حوزه پزشکی می‌توانیم قطب در کشور باشیم.

نیکو افزود: به طور نمونه استان فارس در زمینه پیوند کبد و چشم پزشکی قطب برجسته است. در استان خوزستان نیز با توجه به وجود پتانسیل‌های بسیار خوب، لازم است در زمینه‌هایی از حوزه پزشکی تمرکز کنیم و نیروی انسانی مورد نیاز تربیت شود و سرمایه گذاری در این حوزه انجام گیرد که این کار را مجموعه جهاد دانشگاهی در قالب درمان ناباروری انجام داده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه کشور توان علمی خوبی در این زمینه دارد و استان یزد و استان تهران می‌توانند الگوی خوبی در این عرصه باشند. استان خوزستان از قدیم خدمات بهداشتی درمانی به استان های همجوار عرضه می‌کرد و طبیعتا جمعیتی که این مرکز پوشش می‌دهد بیش از 4.5 میلیون جمعیت استان خوزستان است.

راستا نیوز – مدیرکل دفتر برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: دیدگاهی که مدیریت کلان استان در این حوزه دارد، حمایت از حرکت‌های ارزشمند این‌چنین است.

وی ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان مرکز بسیار برجسته و خوبی به نظر می‌رسد. نیروی انسانی نیز برای فعالیت مرکز تربیت شده است. وجود نیروی انسانی متخصص از مقوله‌های بسیار با اهمیت است و جهاد دانشگاهی خوزستان نیز این موضوع را حایز اهمیت دانسته و نیروهای متخصصی را برای مرکز به کار گرفته است.

نیکو افزود: تامین سرمایه برای چنین مراکزی از سه منبع امکان‌پذیر است؛ یکی از این منابع، جهاد دانشگاهی است و می‌تواند از منابع خود استفاده کند. همچنین ما به عنوان نماینده دولت در استان به هر حال وظیفه داریم از این حرکت‌های ارزشمند حمایت کنیم. منبع سوم نیز خیرین هستند. ظرفیتی در استان به نام خیرین وجود دارد که باید این ظرفیت را به سمت کارهایی مانند درمان ناباروری هدایت کنیم. استفاده از ظرفیت خیرین در بحث مدرسه سازی و سایر حوزه از جمله اقداماتی بود که در استان صورت گرفته، بنابراین می‌توان از این ظرفیت در جهت حمایت از تاسیس مراکز درمان ناباروری استفاده کرد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: بی شک مدیران جهاد دانشگاهی خوزستان در تلاش‌اند که این مرکز را به یک الگو در کشور تبدیل کنند تا با دیگر استان‌ها از جمله تهران رقابت کنیم.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.