تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
1

زمینه آزادی افراد دارای جرایم سبک فراهم می‌شود

  • کد خبر : 665
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۶:۵۳

 دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: افرادی که جرایم سبکی را مرتکب و یا برای اولین بار مرتکب جرم شدند و جرائم آنان نافی امنیت و آرامش اجتماعی نیست در تلاشیم تا زمینه آزادی آنان را نیز فراهم کنیم. به گزارش راستا نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خوزستان، مهرداد افشارنیا با […]

 دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: افرادی که جرایم سبکی را مرتکب و یا برای اولین بار مرتکب جرم شدند و جرائم آنان نافی امنیت و آرامش اجتماعی نیست در تلاشیم تا زمینه آزادی آنان را نیز فراهم کنیم.

به گزارش راستا نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خوزستان، مهرداد افشارنیا با حضور در زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی مرکز استان، ضمن بازدید از زندان‌های کارون، سپیدار، مجتمع حرفه آموزی و کانون اصلاح و تربیت اهواز، با زندانیان این مؤسسات کیفری دیدار و به مسائل و مشکلات قضائی و آنان رسیدگی کرد.

وی در پایان این بازدید و رسیدگی‌های قضائی ویژه رمضان اظهار کرد: توفیقی حاصل شد به مناسبت ماه مبارک رمضان بازدیدی جامع از زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی مرکز استان داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز با بیان اینکه این بازدید‌ها با همراهی معاونین دادستانی و دادیاران ناظر بر زندان‌های این شهرستان انجام پذیرفت افزود: تصمیم گرفتیم از کلیه زندان‌ها، بازداشتگاه‌های استان بازدید داشته باشیم و مشکلات زندانیان و افرادی که به صورت موقت در زندان هستند را از طریق حضور در صحنه و دیدار چهره به چهره با زندانیان بررسی کنیم و مشکلات را عنوان شده را استماع و برای رفع آن اقدام کنیم.

وی افزود: در این چند نوبت حضور و بازدید و دیدار با زندانیان، با تعداد قابل توجهی از مددجویان که هم جرایم عمدی غیر مهم و خرد داشته‌اند و یا مرتکب جرائم غیر عمدی شده بودند به گفت‌وگو بپردازیم و مشکلاتشان را در زمینه‌های پرونده‌ای و کیفری از نزدیک بررسی کنیم و دستورات رفع مشکلاتشان را صادر کنیم.

این مقام ارشد قضائی در استان خوزستان در ادامه با بیان اینکه سیاست قوه قضائیه و همچنین دستگاه قضایی استان بر این است که تا جائیکه امکان دارد افرادی که بصورت غیر عمد در زندان هستند، زمینه آزادی آنان فراهم شود افزود: افرادی که جرایم سبکی را مرتکب و یا برای اولین بار مرتکب جرم شدند و جرائم آنان نافی امنیت و آرامش اجتماعی نیست در تلاشیم تا زمینه آزادی آنان را نیز فراهم کنیم.

افشارنیا با تأکید بر اینکه اراده دستگاه قضا بر توسعه و تعمیق مقوله امنیت اجتماعی و قضائی و برخورد قاطع با مجرمین حرفه‌ای، تبهکاران و مرتکبین افعال شرارت، اراذل اوباش و سارقین و… است گفت: از طرف دیگر افرادی که جرایم خشنی داشته‌اند و امنیت و آرامش و آسایش مردم را تهدید کردند و اموال مردم را مورد تعرض قرار می‌دهند، این قول را به مردم شریف اهواز می‌دهیم که برخورد؛ برخورد سخت و بسیار قاطعی است و از این دست از مجرمان امتیازاتی که سایر زندانیان برخوردار هستند محروم خواهند بود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به بازدید‌های خود از زندان‌ها و مشاهده میدانی خدمات جاری تحولات انجام پذیرفته و دستاوردهای این تشکیلات در ابعاد مختلف تصریح کرد: وضعیت رضایتمندانه و خوبی با وجود ناکافی بودن فضاهای نگهداری بر زندان‌ها حاکم است، به حمدالله مدیریت عالمانه و توانمندی در زندان‌های استان حاکم است. مدیرکل زندان‌ها، معاونان و رؤسای زندان‌ها به شکل شبانه‌روزی و با تدبیر و پشتکار و برنامه‌ریزی اصولی، حقیقتاً خود را وقف رسیدگی به امور زندانیان و بهبود وضعیت زندان‌ها در جایگاه مکان‌های نگهداری و اصلاح و تربیت انسانهای مجرم کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز با تشکر از مدیرکل زندان‌های استان به واسطه اقدامات و تحولات انجام شده افزود: به سهم خود تشکر می‌کنیم از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی خوبی که در دستور کار دارند و توانسته‌اند با اجرای این برنامه‌ها رتبه‌های خوبی را در سطح کشور و استان از حیث مسابقات علمی، فرهنگی و قرآنی کسب کنند.

این مقام ارشد قضائی استان در خاتمه یکی از دستاوردهای خوب زندان‌ها را حرکت در جهت کاهش نرخ عود مجدد بزه در افراد آزاد شده از زندان برشمرد و گفت: با تدابیر مختلف و زندانبانی علمی و همچنین توسعه فعالیت‌های اثرگذار اصلاحی و تربیتی استان توفیق یافته نرخ بازگشت محکومین را به زندان کاهش دهد، در گذشته آمار بازگشت زندانیان ما بعد از آزادی به زندان بالا بوده که الحمد‌الله با این ترتیب که در برنامه‌های کاری داشته‌اند این آمار هم روز به روز در حال کاهش است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز در بازدید از زندان‌ها و مؤسسات تامینی و تربیتی مرکز استان با بیش از 500 نفر از زندانیان دیدار چهره به چهره داشته‌اند که در پایان 325 نفر از زندانیان واجد شرایط از امتیازاتی شامل پایان حبس، مرخصی، رأی باز، آزادی مشروط و تخفیف مجازات برخوردار شدند.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.