تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

ممنوعیت شنا در کانال‌های آبیاری شمال خوزستان

  • کد خبر : 715
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

از سوی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان اعلام شد: ممنوعیت شنا در کانال‌های آبیاری شمال خوزستان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای شناکردن در کانال‌های آبیاری شمال خوزستان را ممنوع اعلام کرد. به گزارش راستا نیوز در این اطلاعیه از تمامی مردم به ویژه جوانان خواسته شده تا از […]

از سوی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان اعلام شد: ممنوعیت شنا در کانال‌های آبیاری شمال خوزستان

شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای شناکردن در کانال‌های آبیاری شمال خوزستان را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش راستا نیوز در این اطلاعیه از تمامی مردم به ویژه جوانان خواسته شده تا از شناکردن در کانال‌های شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی جداً خودداری کنند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: از آنجایی که کانال‌های آبیاری به منظور انتقال آب به مزارع کشاورزی طراحی و احداث شده است، شیب بدنه کانال‌ها، خروج شناگران را با مشکل مواجه کرده و همین امر خطر غرق شدن را افزایش می‌دهد، از سوی دیگر به دلیل سرعت زیاد آب در برخی از کانال‌ها و وجود رسوب در بستر کانال در صورت بروز مشکل برای شناگر، امکان خروج از کانال به راحتی میسر نبوده و نجات فرد غریق نیز به سختی صورت می‌گیرد.

این اطلاعیه اضافه کرده است: برخی از جوانان با مقایسه تشابه ظاهری کانال آبیاری و استخرهای شنا از این خطر جدی غافل می‌مانند که خروج از کانال و نجات جان خود بسیار مشکل‌تر از فضای استخر‌های عمومی است و این در حالی است که به دلیل عمق زیاد آب و مسافت طولانی ساحل رودخانه دز، اجساد قربانیان به آسانی کشف نمی‌شود و خانواده‌های آن‌ها به منظور کشف جسد تقاضای کاهش دبی خروجی سد تنظیمی دز را می‌کنند که در اینگونه موارد تا پیدا شدن پیکر فرد غرق شده گاهاً چندین بار آب خروجی از سد کاهش داده می‌شود که این عمل مشکلاتی را در روند بهره‌برداری و تامین آب کشاورزی ایجاد می‌کند.

در پایان این اطلاعیه بر همکاری تنگاتنگ تمامی نهادهای ذی‌ربط به منظور کاهش تعداد غرق‌شدگان در رودخانه دز تاکید شده و ازمردم به ویژه افراد غیربومی خواسته شد تا به هیچ‌وجه در نقاط خطرناک رودخانه، کانال‌ها و تأسیسات آب شنا نکنند.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.