تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

زمزمه ناب عید فطر در خوزستان طنین انداخت

  • کد خبر : 772
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

زمزمه ناب و خوش عطر عید سعید فطر در گوشه و کنار استان خوزستان طنین‌انداز شده و پیر و جوان را به مهیا شدن واداشته است. زمزمه ناب عید فطر در خوزستان طنین انداخت به گزارش راستا نیوز از خوزستان، عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است؛ این عید از […]

زمزمه ناب و خوش عطر عید سعید فطر در گوشه و کنار استان خوزستان طنین‌انداز شده و پیر و جوان را به مهیا شدن واداشته است.

زمزمه ناب عید فطر در خوزستان طنین انداخت

به گزارش راستا نیوز از خوزستان، عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است؛ این عید از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است؛ در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند.

پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است؛ در ایران از سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و فردایش) تعطیل است.

از سنت‌های مسلمانان در روز عید فطر، تکبیر است؛ تکبیر در روز عید فطر، برگرفته از آیه‌ای از قرآن است و پیش از نماز عید فطر و آغاز خطبه، در خانه‌ها و کوچه و بازار خوانده می‌شود.

امام علی (ع) فرموده‌اند: ای مردم عید فطر روزی است که مومنان در آن پاداش می‌گیرند و زیانکاران مایوس می‌شوند، این روز به قیامت تشبیه شده است، لذا با خروج از منازل خود و رفتن به سوی محل برگزاری نماز عید فطر، خروج از قبر و رفتن به سوی پروردگار را به یاد آورید و با به نماز ایستادن، ایستادن در برابر خداوند را به یاد آورید و با بازگشت به سوی منازل بازگشت به منزل خود در بهشت را یادآوری کنید.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.