تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024
1

گزارشی از مراسم واگذاری سایت پتروشیمی مسجدسیلمان به پیمانکار خارجی

  • کد خبر : 1090
  • ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۸:۲۷

   دکتر محسن رضایی: انصافاً دکتر داودی با یک صبر و حوصله فراوان کار را به نقطه شروع رسانده اند/ من یه آقای داودی گفتم همه زندگی ات را باید روی این کار بگذاری و مثل شمع بسوزی و این ناباوری که در این منطقه به وجود آمده را بشکانی که بحمدلله ایشان پذیرفتند/ باید […]

   دکتر محسن رضایی: انصافاً دکتر داودی با یک صبر و حوصله فراوان کار را به نقطه شروع رسانده اند/ من یه آقای داودی گفتم همه زندگی ات را باید روی این کار بگذاری و مثل شمع بسوزی و این ناباوری که در این منطقه به وجود آمده را بشکانی که بحمدلله ایشان پذیرفتند/ باید بپذیریم کار به این بزرگی محصول تلاش یک نفر یا دو نفر نیست و اگر همه دست به دست هم نمی دادند به اینجا نمی رسید و یقیناً اگر در آینده همه با هم همکاری نکنند به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. دکتر داودی: یقیناً برای اشتغال مستقیم بیش از ۱۰ هزار نفر ما برنامه داریم این صرفاً یک آرزو نیست بلکه مبتنی بر برنامه و مطالعات است/ مردم باید بدانند نظام و مسئولین با تمام توانشان بنا دارند در شهر توسعه و ایجاد اشتغال و آبادانی کنند/ پروژه فاز اول ما با حدود ۸۰۰ میلیون دلار نهایی شده و پیمانکارچینی پیش پرداختش را هم دریافت کرده و مباحث قراردادی مان هم تمام شده است.

راستا نیوز- مراسم واگذاری سایت پتروشیمی مسجدسیلمان به پیمانکار خارجی (چینی) با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسئولان استانی و مدیران ارشد کشوری و شهرستان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان پیش از ظهر امروز طی مراسمی، سایت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به شرکت ووهان از کشور چین تحویل شد. در ابتدای این مراسم یوسف داودی مدیر عامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان ضمن خیر مقدم به حضار به ویژه دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس افخمی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن، مهندس پیوندی معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی و … در سخنانی گفت: شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان دارای برنامه های وسیعی ست که دارای پشتوانه سرزمینی و منطقه ای ست و همین طور افراد و صاحبان سهام شرکت از یک سو به دلیل چشم اندازهایی که در منطقه می بینند و از سوی دیگر به دلیل محرومیت و برنامه های نظام برای توسعه مناطق محروم بنا دارند در این منطقه ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری کنند که بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود وی گفت: یقیناً برای اشتغال مستقیم بیش از ۱۰ هزار نفر ما برنامه داریم این صرفاً یک آرزو نیست بلکه مبتنی بر برنامه و مطالعات است. دکتر یوسف داودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  در منطقه زیلایی دو عنصر بسیار ارزشمند وجود دارد یکی نزدیکی ما به سد گتوند دوم منابع گازی فراوانی که در این جا وجود دارد سهامداران بنا دارند که منطقه را توسعه بدهند و یقیناً همان طور که همه مسئولین تلاش کرده اند انتظار داریم این مساعدت ها ادامه داشته باشد.

مردم باید بدانند نظام و مسئولین با تمام توانشان بنا دارند در شهر توسعه و ایجاد اشتغال و آبادانی کنند به همین دلیل این مراسمات در راستای فرامین امام و امت بود که می فرمود: هر کاری انجام می دهید به مردم اعلام کنید. دکتر داودی ادامه داد: پروژه فاز اول ما با حدود ۸۰۰ میلیون دلار نهایی شده و پیمانکارچینی پیش پرداختش را هم دریافت کرده و مباحث قراردادی مان هم تمام شده است. در این پروژه دو شرکت اروپایی بخش تکنولوژی و لاینسس پروژه را به عهده دارند و یک شرکت چینی با بیش از ۶۵ پروژه اوره آمونیاک و ۳۰۰ پروژه پتروشیمی در دنیا که در حال حاضر در بیش از ۱۰ کشور دنیا نیز پروژه دارد خوشبختانه قبول کرده است این پروژه را انجام دهد و امروز رسماً سایت به آن ها تحویل داده می شود. مدیر عامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان در پایان سخنان خود مجدداً از تلاش های پیگیر و مستمر شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین بانک صنعت و معدن که تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت ضمن تشکر از بنیاد تعاون نیروی انتظامی و دکتر یوسف داودی گقت: انصافاً دکتر داودی با یک صبر و حوصله فراوان کار را به نقطه شروع رسانده اند. پتروشیمی مسجدسلیمان پیش از ده تا پانزده سال است که مطرح است من یه آقای داودی گفتم همه زندگی ات را باید روی این کار بگذاری و مثل شمع بسوزی و این ناباوری که در این منطقه به وجود آمده را بشکانی که بحمدلله ایشان پذیرفتند و دوستان ما در بنیاد تعاون ناجا هم زحمت کشیدند و پیگیری کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من چند تشکر دارم اول از دولت چین. صد و چند سال پیش دولت انگلیس وارد این منطقه شد، آن ها آمدند شرکت نفت انگلیس و ایران را تشکیل دادند و ۸۵ درصد منابع ما را بردند و تنها ۱۵ درصد از نفت نصیب خودمان شد. پس از ۱۰۶ سال دولت چین آمده و کاملاً بر خلاف دولت انگلیس عمل کرده است. قطعاً دولت ایران این همکاری های دولت چین را فراموش نخواهد کرد. من صمیمانه از دولت و ملت چین خصوصاً شرکت ووآن که تجربه خوبی دارند تشکر و قدردانی می کنم که در این تحریم اقتصادی دارند با ما همکاری می کنند امروز دیگر چینی ها در اقتصاد جهانی نقش بالایی ایفا می کنند. دکتر رضایی ادامه داد: همچنین از آقایان پیوندی،گلستانه، افخمی و همچنین از دولت قبلی و دولت آقای روحانی، استاندار محترم خوزستان،نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی، ائمه محترم جمعه نیز تشکر و قدردانی میکنم. وی گفت: باید بپذیریم کار به این بزرگی محصول تلاش یک نفر یا دو نفر نیست و اگر همه دست به دست هم نمی دادند به اینجا نمی رسید و یقیناً اگر در آینده همه با هم همکاری نکنند به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

دکتر رضایی ادامه داد: این کار در شرایط خاصی دارد شروع می شود در شرایطی که ایران با دو تحریم پی در پی مواجه شد یک تحریم همان تحریم سال ۹۰ است و تحریم دوم که از ۲ماه پیش شروع شده است و قیمت نفت را نصف کرده اند، این هم یک نوع تحریم است. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگارا نمسجدسلیمان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:

ملت ایران همیشه در چنین شرایطی دست به انقلاب می زنند یکی در زمان شاه که استبداد به اوج رسید، دوم زمانی که در جنگ تحمیلی بخشی از کشور اشغال شد و سوم همین فشارهای اقتصادی ست که ما می توانیم سومین فشار ظالمانه غرب یعنی فشار اقتصادی را خنثی کنیم. ایشان ادامه دادند: به بهانه هسته ای آمدند پشت سر هم ما را تحریم می کنند. هیچ جایی از ایران نیست که سازمان انرژی هسته ای از آن بازدید نکرده باشد. همه دنیا می دانند قصد امریکا و غرب بحث هسته ای نیست این ها می خواهند دوباره ایران را برگردانند در دامن آمریکا. اما ملت ایران همان طور که در انقلاب و جنگ توانستند روی پای خود بایستد در مسئله ی اقتصاد هم می تواند سرپای خودش بایستد اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کرد حرف اساسی اش این است که ما در جهت اقتصاد مقاومتی عزتمان را نخواهیم فروخت و اقتصادمان را همدرست می کنیم. پیام مهم پتروشیمی مسجدسلیمان این است که ما در جهت اقتصاد مقاومتی عزت استقلال و شرفمان را حفظ می کنیم، اقتصادمان را راه می اندازیم این یک انقلاب می خواهد.

دکتر محسن رضایی گفت: دنبال این هستیم که کل این منطقه که بین لالی ،گتوند، شوشتر، مسجدسلیمان و اندیکا قرار دارد یک منطقه ویژه انرژی بشود. گام بعد کارخانه آلومینیوم است که در آستانه رسیدن به فاینانس است و دارد در مسیر اجرایی می افتد که انشالله آقای داودی هم با تجربه ای که دارد به آن پروژه نیز کمک کند. ما می خواهیم اینجا یک منطقه بزرگ و ویژه اقتصادی بشود که تمام شمال خوزستان را تحت پوشش قرار بدهد لذا من چند انتظار دارم.

اولین مسئله که خیلی هم فوریت دارد مسئله اشتغال است انتظار داریم آموزشگاهی در اینجا تاسیس شود که جوانان فارغ التحصیل دانشگاه آموزش ببینند و از این جوانان آموزش دیده استفاده کنند چرا که ما جوانان بسیار با استعدادی در این منطقه داریم.

مسئله دوم مردم انتظار دارند هم پیمانکاران و هم کارکنان حتی در دوران ساحت مجتمع از خود این منطقه باشند و استخدام کارگرها از نیروهای بومی باشد.

مسئله سوم هم این که شرکت پتروشیمی با شرکت ووان چینی ارتباط و همکاری اشان را ادامه بدهند. این شرکت تجربه و فن آوری خوبی دارد و ما انتظار داریم فن آوری را به ما انتقال دهند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود گفت:

مطمئن باشید دولت آقای روحانی، استاندار، نماینده، امام جمعه، فرماندار محترم همه از شما حمایت می کنند و پشتیبان این طرح هستند و همه با تمام وجود دارند برای حل مشکلات تلاش و پیگیری می کنند که از همه آنان تشکر می کنم.

مهندس پیوندی عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی سخنران بعدی این جلسه بود. وی گفت: امروز روز بزرگی ست، افتخار می کنم در خدمت مردم سرزمین نفت و شناسنامه نفت ایران هستم. وی ادامه داد: امروز جزء افتخارات شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم می باشد که در دولت تدبیر و امید کلنگی زده می شود که منابع مالی اش جاری شده و از امروز تلاش و کار در این منطقه آغاز خواهد شد. وی گفت: در کشور خیلی کلنگ ها زده شده اما به جایی نرسیده چون صرفاً بر اساس یک تصمیم غیر منطقی بوده اما امروز زمانی کار در اینجا شروع می شود که شما مردم منطقه مطمئن هستید که چه پشتوانه بزرگی پشت این پروژه می باشد.

مهندس علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان نیز در سخنانی گفت: بنده خیر مقدم عرض می کنم حضور مهمانان گرامی به ویژه یادگار هشت سال دفاع مقدس سردار محسن رضایی فرزند مسجدسلیمان. وی ادامه داد: من دو نکته خدمت عزیزان عرض می کنم اول این که صد در صد شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان مورد حمایت کامل دولت در تمام ابعاد است و من به عنوان نماینده دولت در مسجدسلیمان حمایت همه جانبه از این شرکت را خواهم داشت و نکته دوم این که عملیات اجرایی فرودگاه و سایر زیر ساخت ها مثل راه آهن مطالعاتش تمام شده است و دولت مصمم است به موازات کار پتروشیمی عملیات زیر ساختش را هم آماده کند. فرماندار مسجدسلیمان ضمن تشکر از همه کسانی که تلاش کرده اند تا این پروژه ی عظیم به سرانجام برسد تقدیر و تشکر نمود و گفت: ما آمادگی داریم با تمام وجود از پروژه ها و سرمایه گذاری هایی که در شهرستان می شود حمایت نماییم. در پایان مراسم تحویل سایت به صورت رسمی به پیمانکار چینی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=1090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.