تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
2

سناریو جدید تجزیه طلبان وچالش های فرا رو

  • کد خبر : 1174
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۵۳

راستا نيوز/ محمد باقري: در روزهای گذشته شاهد  فاجعه ایی بسیار اسفناک در مهاباد بودیم.فاجعه ای که احساسات تمام ایرانیان نجیب و غیرتمند را جریحه دار کرده است. پیش از ورود به موضوع اصلی ،لازم است که اطلاعاتی در خصوص شهر استراتژیک مهاباد به نقل از ویکی پدیا ارایه گردد:بر اساس نتایج آمارگیری سال ۱۳۸۵ […]

راستا نيوز/ محمد باقري: در روزهای گذشته شاهد  فاجعه ایی بسیار اسفناک در مهاباد بودیم.فاجعه ای که احساسات تمام ایرانیان نجیب و غیرتمند را جریحه دار کرده است.
پیش از ورود به موضوع اصلی ،لازم است که اطلاعاتی در خصوص شهر استراتژیک مهاباد به نقل از ویکی پدیا ارایه گردد:بر اساس نتایج آمارگیری سال ۱۳۸۵ شهر مهاباد چهارمین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی و همچنین بر اساس نتایج این آمارگیری این شهر پنجمین شهر بزرگ کردنشین ایران محسوب می‌شود. همچنین این شهر ۵۹امین شهر پرجمیعت ایران است.

مهاباد در منطقه مکری کردستان ایران واقع شده است. این شهر پایتخت جمهوری کردستان نیز در سال ۱۹۴۶ میلادی بوده است. منطقه مهاباد، صحنه درگیریهای مکرر سیاسی در دوران مدرن بود، به طوری که پس از جمهوری کردستان این شهر مرکز ناسیونالیسم کرد قرار گرفت و در دوران انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ ایران به مدت کوتاهی تحت کنترل کردها بوده‌است.

این مختصر پیشینه و اطلاعات آماری، به خوبی میتواند موید حساسیت موضوع و همچنین آگاهی و اشراف سناریست های طراح این قایله به این حساسیت تاریخی باشد. اما آنچه بیشتر  از اصل فاجعه این روزها بر روی آن بحث و مواضعه صورت میپذیرد،کیفیت وقوع این واقعه است.با اندکی تامل و تعمق هر انسان بصیر و بی طرفی پی خواهد برد که سناریوای دیگر با موضوع تحریک اقوام و قومیت ها از سوی معاندین و تنگ نظران خارجی و داخلی در حال به وقوع پیوستن است.سناریوای از جنس ماجرایی که چندی پیش در ورزشگاه الغدیر اهواز شاهد به وقوع پیوستن آن بودیم.و هر از گاه نیز شاهد تکرار آن در برخی استان های مرزی با داشتن قومیتی خاص در حال به وقوع پیوستن است.و قلب تمام هموطنان را به درد می آورد.با این تفاوت که اینبار و در گوشه ای دیگر از این خاک پر گهر ،معارضان و معاندان اتحاد و انسجام ملی، با مصادره نامطلوب احساسات پاک ملتی غیور و با اصالت، قصد ایجاد چالشی دیگر برای امنیت ملی را با داستانی غیرمنطقی و به دور از خرد و به طریقی غیر معقول را دارند.
درشرایطی که تکلیف هر ایرانی مسلمان و وطن پرستی سعی در بسط اندیشه های وفاق و همدلی و همزبانی است تا با نیل به آن ، قدرت بین المللی و منطقه ای ایران سرافراز و قدرتمندمان افزون تر گردد و متعاقب آن توان چانه زنی دیپلماتهای کشور عزیزمان را در مذاکرات حیاتی هسته ای بالا ببرد.طرح ناصحیح صورت این مسیله ،کاری است بس بی خردانه و به دور از عقلانیت و در راستای بازی از پیش تعریف شده کشورهایی که همیشه چشم طمع به این کشور دوخته اند می باشد.

همانگونه که مسیولین ارشد استانداری آذربایجان غربی اعلام نمودند خانواده قربانی این فاجعه از خانوادهای خوشنام و محترم منطقه هستند و هم ایشان و هم نهادهای قضایی و انتظامی و امنیتی کشور در حال پیگیری موضوع و انجام دادن وظایف خود به نحو عاجل و شایسته هستند.پس این جفا را بیشتر در حق آن خانواده داغدار روا نکیم. داغ و سنگینی این مصیبت جانکاه را با دیگرگونه مطرح کردن آن،سوزناکتر و غیرقابل تحمل تر  نباید کرد.چرا که نتیجه قهری این فرایند،علاوه بر جریحه دار کردن یک خانواده و قوم اصیل و ریشه دار
( کرد) ، ریختن آب به آسیاب کسانی است که نقشه های شوم برای تحریک اقوام و متعاقب آن نشر افکار تجزیه طلبانه برای ایران عزیرمان دارند.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=1174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.