تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

نخسین عمل موفق پیوند مغز استخوان در استان خوزستان

  • کد خبر : 1530
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

نخستین عمل پیوند مغز استخوان بر روی بیمار مبتلا به سرطان خون در بیمارستان شفا اهواز با موفقیت انجام شد. راستا نیوز – دکتر احمد احمد زاده دیلمی و فوق تخصص خون و سرطان بالغین و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبرنگار وب دا خوزستان، ضمن بیان مطلب […]

نخستین عمل پیوند مغز استخوان بر روی بیمار مبتلا به سرطان خون در بیمارستان شفا اهواز با موفقیت انجام شد.

راستا نیوز – دکتر احمد احمد زاده دیلمی و فوق تخصص خون و سرطان بالغین و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبرنگار وب دا خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: درمان بیماران مبتلا به سرطان در دهه های اخیر تغییرات بسیاری پیدا کرده و با کشف روشهای نوین درمانی، میزان امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان افزایش چشمگیری یافته است.

احمد زاده ادامه داد: یکی از این روشهای نوین در درمان بیماران سرطانی انجام عمل پیوند مغز استخوان است که میتواند امید تازه ای را در درمان بیماران مبتلا به سرطان خون و برخی دیگر سرطان ها ایجاد نماید.

وی افزود: سالهای زیادی است که پیوند مغز استخوان در تهران انجام میشود ولی به دلیل تعداد زیاد بیماران مراجعه کننده از نقاط مختلف کشور و همچنین بعد مسافت، بسیاری از بیماران توانایی مالی سفر و اقامت در تهران را نداشته و یا در طی انجام پروسه آزمایشات قبل از پیوند که حدودا 4 الی 5 ماه طول می کشید بیماری آنها عود میکرد و فوت میشدند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: با مساعدت ریاست محترم دانشگاه و پیگیری های مجدانه معاون درمان و مسئولان بیمارستان شفا، امکان انجام عمل پیوند مغز استخوان در بیمارستان شفا اهواز فراهم گردید تا راهی برای انجام کارهای جدیدتر و کمک به بیماران سرطانی این استان و استان های همجوار ایجاد شود.

احمد زاده گفت: هزینه انجام عمل مغز استخوان در اهواز نصف هزینه عمل در تهران است همچنین بیماران مخاطرات سفر و دغدغه فراهم آوری هزینه سفر و اقامت در تهران را نخواهند داشت.

گفتنی است اولین بیمار که در استان خوزستان تحت عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت آقایی 56 ساله و دومین بیمار نیز آقایی 51 ساله است که پس از انجام آزمایشات و بررسی های کامل پزشکی در روز عید سعید فطر توسط تیم پیوند بیمارستان شفا به سرپرستی دکتر احمد احمد زاده دیلمی فوق تخصص خون و سرطان بالغین مورد عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفتند و به مدت سه هفته بعد از انجام عمل تحت مراقبت های ویژه قرار داشتند که خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=1530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.