تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
2

مزارعی معاون اخبار و اطلاعات صدا و سیمای خوزستان : خبرنگاران فرماندهان جنگ نرم هستند

  • کد خبر : 1863
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

راستا نیوز- ایرج مزارعی معاون اطلاعات اخبار صدا و سیمای مرکز خوزستان و دارنده دکترای علوم سیاسی ضمن تبریک روز خبرنگار در گفتگو با رادیو خوزستان گفت: خبرنگاران در شرایط مختلف جغرافیایی با سختی های فراوان پیگیر مشکلات مردم هستند. البته می توان گفت به نوعی اخبار آنها بازتاب فعالیت مسئولان نیز هست. وی افزود: […]

راستا نیوز- ایرج مزارعی معاون اطلاعات اخبار صدا و سیمای مرکز خوزستان و دارنده دکترای علوم سیاسی ضمن تبریک روز خبرنگار در گفتگو با رادیو خوزستان گفت: خبرنگاران در شرایط مختلف جغرافیایی با سختی های فراوان پیگیر مشکلات مردم هستند. البته می توان گفت به نوعی اخبار آنها بازتاب فعالیت مسئولان نیز هست.

وی افزود: روابط عمومی ها پشتیبان بسیار خوب خبرنگاران هستند و هر چه میزان تعامل خبرنگاران و روابط عمومی ها افزایش یاید به طور حتم اخبار موثق تری را می توان ارسال کرد.

مزارعی با اشاره به خاطرات دوران خبرنگاری اش تصریح کرد: در زمان سفر هوگو چاوز رییس جمهور وقت ونزولا به استان بوشهر من خبرنگار بودم. در جلسه ای که با حضور روسای جمهور ایران و ونزولا برگزار شد این جلسه بسیار سنگین بود. در همین حین همکاران در اخبار نیمروز از من خواستند مصاحبه ای زنده با وزیر نفت وقت تدارک دهم. از سویی وزیر نفت در کنار رییس جمهور نشسته بود و این کار را سخت تر می کرد.

وی گفت: زمانی که خواستم برای مصاحبه بروم محافظین رییس جمهور جلوی من را گرفتند و این مسئله باعث شده تا مقداری صدایم را بالا ببرم و به همین دلیل رییس جمهور صدای من راشنید و اجازه دادند به سمت مسئولان بروم. پس از رسیدن به رییس جمهور ایشان به من گفتند که درخواستم را بگویم من به ایشان گفتم می خواهم با وزیر نفت مصاحبه کنم و در مدت چند دقیقه این مصاحبه انجام شد.

معاون اطلاعات اخبار صدا و سیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای ورود سرزده خبرنگاران به ادارات استان و گرفتن گزارش در راستای احقاق حقوق شهروندان انجام گرفته است.

مزارعی تصریح کرد: پخش اخبار در صدا و سیمای خوزستان دارای یک پروسه خاص است. به صورت روزانه بیش از 50 خبر از سوی ادارات استان برای ما ارسال می شود که البته به دلیل کمبود تجهیزات در طول یک روز حدودسه و یا چهار برنامه را می توان پوشش داد.

وی به صورت معمول پس از اتمام هر برنامه و یا همایش فعالیت اصی خبرنگار آغاز می شود زیرا باید این گزارش را تدوین کند که این فرایند سخت و زمان گیر است. پس از تدوین نیز گزارش برای بازبینی به مسئولان مربوطه ارسال و پس از تایید آنبر روی خروجی می رود.

مظاهری با بیان اینکه خبرنگاران فرماندهان جنگ نرم هستند گفت: در دنیای امروز جنگ جنگ نرم افزاری است به همین دلیل خبرنگاران فعال در کشور باید بسیار هوشیار باشند.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=1863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.