تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024
1

فرمانده انتظامی خوزستان تاکید کرد لزوم فرهنگ‌ سازی اصولی برای به حداقل رساندن مسائل قومی در خوزستان

  • کد خبر : 2558
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: به منظور به حداقل رساندن مسائل قومی باید فرهنگ‌سازی اصولی و جدی را برنامه‌ریزی کرد و تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم در این زمینه مسئول هستند. راستا نیوز – نشست خبری فرمانده انتظامی استان خوزستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ساختمان سابق راهنمایی و رانندگی با حضور سردار اسحاقی انجام […]

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: به منظور به حداقل رساندن مسائل قومی باید فرهنگ‌سازی اصولی و جدی را برنامه‌ریزی کرد و تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم در این زمینه مسئول هستند.

راستا نیوز – نشست خبری فرمانده انتظامی استان خوزستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ساختمان سابق راهنمایی و رانندگی با حضور سردار اسحاقی انجام شد.

در این نشست سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان از امنیت به‌عنوان مهمترین نیاز بشری و از اولویت‌های مهم زندگی عنوان کرد و اظهار داشت: فقدان امنیت در اجتماع تبعات و پیامدهای جبران ناپذیری بر زندگی عمومی افراد می‌گذارد.

وی افزود: کشورهایی که از عدم امنیت رنج می‌برند تمام جنبه‌های زندگی آنها اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از نبود امنیت متاثر می‌شود.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: مشارکت جدی مردم همراه با تمام دستگاه‌های اجرایی در فراهم کردن امنیت اجتماعی بسیار مهم و نتایج مثبتی در جامعه خواهد داشت.

اسحاقی با اشاره به موقعیت و جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا گفت: دشمنان ما تمام توان و عزم خود را به کار گرفته تا به امنیت داخلی کشور ضربه وارد کنند اما آگاهی دشمن از اتحاد و همدلی مردم کشورمان همیشه برای آنان نقش بازدارندگی داشته و از اقدامات جدی‌شان جلوگیری کرده است.

وی بیان کرد: مقاومت و ایستادگی مردم ما در طول هشت سال دفاع مقدس برگ سبزی برای آشکار کردن قدرت، مقاومت و ایستادگی مردم است.

اسحاقی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس و قدرت جمهوری اسلامی درس عبرتی برای دنیا شد و دشمن نتوانست بین ملت ما دوگانگی و فتنه ایجاد کند افزود: تمام توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی با درایت و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و اتحاد مردم خنثی و دشمن را ناامید کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل مطلوب مردم و نیروی انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان همیشه در حد اعلا با حوزه نیروی انتظامی و پلیس همکاری داشته‌اند چرا که نیروی انتظامی را امین خود در حل مسائل اجتماعی می‌دانند.

اسحاقی اضافه کرد: استمرار همکاری با پلیس نتایجی همچون همدلی و همزبانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت و سبب می‌شود مردم این همکاری را به مانند یک تکلیف در زندگی روزمره خود داشته باشند.

* 73 درصد از شکایات منجر به آشتی شده است

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: در بررسی 12 سال گذشته فعالیت نیروی انتظامی، محور و شعار این نهاد «مردم و مشارکت عمومی مردم» است.

وی بیان کرد: فراهم کردن آرامش افراد، حمایت از سرمایه‌های اجتماعی، به‌ وجود آوردن حس اعتماد در جامعه و افزایش امنیت اجتماعی و روانی افراد تنها از طریق مشارکت و همدلی مردم با نیروی انتظامی تحقق می‌یابد.

اسحاقی با اشاره به فعالیت سامانه 197 و میزان استقبال از آن توسط شهروندان گفت: از شکایات، پیشنهادات و اظهارنظرهای مردم در مورد موضوعات مختلف حتی در مورد کارکنان نیروی انتظامی در برنامه‌های خود استفاده کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: در سال 93 حدود 9 هزار و 500 مراجعه به مراکز مشاوره نیروی انتظامی به صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته‌ایم که از این مراجعات 73 درصد از مشکلات به صلح و آشتی منتهی شده است.

وی همچنین به اختلافات اخیر روستای پتک جلالی اشاره کرد و افزود: اختلافات قومی همیشه انرژی زیادی را از نیروی انتظامی صرف خود کرده و هزینه زیاد جانی و مالی را تحمیل می‌کند.

اسحاقی با بیان اینکه به منظور به حداقل رساندن مسائل قومی باید فرهنگ سازی اصولی و جدی را برنامه ریزی کرد افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم در حل این قبیل پدیده‌های اجتماعی مسئول هستند.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=2558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.