تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
0

احتمال بهبود وضعیت بازار مسکن تا پایان سال

  • کد خبر : 2771
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

راستا نیوز: یک کارشناس مسکن از احتمال بهبود وضعیت بازار مسکن تا پایان سال ۹۴ خبر داد. به گزارش پايگاه خبري تحليلي راستا نيوز بهمن بارانی در گفت و گو با سازه نیوز در رابطه با وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن در حال حاضر در رکود کامل به سر می برد و مردم […]

راستا نیوز: یک کارشناس مسکن از احتمال بهبود وضعیت بازار مسکن تا پایان سال ۹۴ خبر داد. به گزارش پايگاه خبري تحليلي راستا نيوز بهمن بارانی در گفت و گو با سازه نیوز در رابطه با وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن در حال حاضر در رکود کامل به سر می برد و مردم سرمایه های خود را در بانک ها ذخیره می کنند.
وی با بیان اینکه مردم منتظر ارزانی در بازار مسکن هستند تصریح کرد: متاسفانه چیزی به نام ارزانی در بازار مسکن وجود ندارد زیرا مصالحی در ساخت مسکن استفاده می شود که از شهرهای اطراف وارد می شوند که کرایه حمل شامل آن ها می شود و گران شدن سوخت بر آن تاثیرگذار است.
این کارشناس املاک افزود: از طرف دیگر دستمزد کارگران نیز افزایش یافته است و کارگری که سال گذشته ۳۵ هزار تومان دستمزد روزانه اش بود امسال با ۵۰ هزار تومان هم راضی نیست، این ها عواملی است که در عدم ارزانی مسکن و رکود بازار آن تاثیرگذارند.
وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بازار مسکن تا پایان سال ۹۴ و ابتدای سال ۹۵ وضعیتی رو به رشد داشته باشد؛ رکود سنگین ۲٫۵ ساله را در کشور تجربه کرده ایم که دو سال آن، رکود بسیار سنگین بوده است که بعد از آن جهش بلندی را در بازار مسکن تجربه خواهیم کرد.
بارانی در رابطه با تاثیر اتفاقات بیرونی و غیرمرتبط بر بازار مسکن گفت: اقتصاد مسکن خیلی به سیاست‌های جهانی وابسته نیست و نمی توانیم بگوییم وضعیت مسکن متاثر از مناقشات بین‌المللی و توافق هسته‌ای است زیرا لوازم و مصالح ساختمانی تولید داخل است و ارتباطی با دلار ندارد، همچنین دستمزدها سالانه افزایش می یابد و هرچه قدر بازار تکان نخورد دستمزدها افزایش می یابد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=2771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.