تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

استاندار خوزستان: صیانت از حقوق مردم و کاندیدا‌ها هر دو حق‌الناس است/امانت‌دار مردم هستیم و به شرطی مجددا این امانت را به دست ما می‌دهند که امانت‌دار خوبی باشیم

  • کد خبر : 3165
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱

راستا نیوز – عبدالحسین مقتدایی ظهر امروز در همایش آموزشی، توجیهی منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات که در حضور اعضای ستاد انتخابات کشور، فرمانداران و بخشداران استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت، اظهار کرد: در بین استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد پیوستگی‌های زیادی از نظر فرهنگی وجود دارد و قصد ما این است […]

راستا نیوز – عبدالحسین مقتدایی ظهر امروز در همایش آموزشی، توجیهی منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات که در حضور اعضای ستاد انتخابات کشور، فرمانداران و بخشداران استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت، اظهار کرد: در بین استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد پیوستگی‌های زیادی از نظر فرهنگی وجود دارد و قصد ما این است که کارهای مشترکی صورت گیرد تا تعامل بیشتر شود.

به گزارش راستا نیوز وی گفت: شاید گفته شود که این مطالب می‌تواند در قالب بخشنامه نیز ابلاغ شود ولی باید گفت برگزاری این همایش‌ها آن هم به صورت منطقه‌ای، تاثیرگذار‌تر است و باعث می‌شود حقوق شهروندان و کاندیدا‌ها رعایت شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث انتخابات مجلس تصریح کرد: دو مقطع حساس، یکی انتخابات مجلس دهم و دیگری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که هر دو از مراکز اصلی تصمیم‌سازی هستند را پیش رو داریم و وظیفه ما صیانت از هر دو رویداد است.

مقتدایی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی از بدو تولد تا کنون، صدمات بسیاری دیده و کاملا پخته شده و مانند مدیری است که تمام سختی‌ها و محرومیت‌ها را کشیده و اکنون در جایی قرار گرفته که می‌خواهد خدمت کند و نظام هم، همین نیت را دارد.

وی با تاکید بر وجود امنیت پایدار در کشور یادآور شد: امروز اگر در امنیت به سر می‌بریم، در حقیقت حاصل سختی‌هایی است که کلیت نظام متحمل شده و کلیت نظام هم یعنی حقوق مردم، حقوق مردم هم یعنی آن‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و اگر ما از حقوق مردم صیانت نکنیم، بی‌انصافی است.

استاندار خوزستان افزود: در کنار سلایق مردم، امانت‌دار هستیم و باید آنقدر خداترس کار کنیم که نیاز به نگهبان نداشته باشیم و با فرض این‌که هیچ دستگاه نظارتی جز خداوند نیست، باید به موضوع نگاه کنیم، حساسیت انتخاباتی در هر شکلی جزو مسایلی است که اگر صیانت شد، نظام استاندارد خواهد ماند و در غیر این صورت پایه‌های این نظام سست می‌شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: حکومت و نظام باید به سلامت کار خود را انجام دهند، باید در مردم این باور ایجاد شود که از حقوق آن‌ها صیانت می‌شود، عملاً کار در دست مردم است و ما در این بخش باید به خوبی صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه من و مقیمی (رئیس ستاد انتخابات کشور)، انتخابات را تجربه کرده‌ایم و به مسائل آگاه هستیم، اشاره کرد: به همین دلیل مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود و وظیفه ما صیانت از حقوق مردم و کاندیدا‌هاست.

این مسئول ارشد استان خوزستان ادامه داد: صیانت از حقوق مردم و کاندیدا‌ها هر دو حق‌الناس است و باید آن‌قدر شهامت در یک مدیر برگزارکننده انتخابات وجود داشته باشد که هر جا قرار است حقی از یک کاندیدا ضایع شود، مانع تخلف شود و در غیر این صورت او در آن تخلف شریک است.

مقتدایی اظهار کرد: پس نتیجه می‌گیریم آموزش اعضای اجرایی انتخابات کشور، از موارد اساسی است و در غیر این صورت اتفاقات دیگری می‌افتد، لذا آموزش بر موضوعات دیگر مقدم است.

وی گفت: اگر آشفتگی اتفاق بیفتد نمی‌توانیم به خوبی موضوع را جمع کنیم، پس باید آموزش هیئت‌های اجرایی مدنظر باشد و درصد قابل ملاحظه‌ای از نیروهای جدید به هیئت‌های اجرایی اضافه شوند تا انتقال تجربه نیز صورت گیرد و قرار نیست همیشه‌‌‌ همان نیروهای قبلی باشند، لذا باید ترکیب‌های جدید در هیئت اجرایی ایجاد شود و شک نکنید در خوزستان نیز این موضوع اجرا می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: امانت‌دار مردم هستیم و به شرطی مجددا این امانت را به دست ما می‌دهند که امانت‌دار خوبی باشیم و امیدوارم با افتخار، این دو انتخابات پیش رو را برگزار کنیم، باید دست به دست هم دهیم که کار را به سرانجام برسانیم تا مورد رضایت حق باشد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=3165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.