تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

همه مردم و نهادها مکلف به کمک نیازمندان هستند/باید با درختکاری به نسل‌های آینده ترحم کرد‌

  • کد خبر : 4078
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

راستا نیوز – نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: همه مردم؛ نهادهای دولتی و غیر دولتی مکلف به اجرا کردن احکام الهی و یاری کردن محرومان و نیازمندان هستند. به گزارش راستا نیوز آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) […]

راستا نیوز – نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: همه مردم؛ نهادهای دولتی و غیر دولتی مکلف به اجرا کردن احکام الهی و یاری کردن محرومان و نیازمندان هستند.

به گزارش راستا نیوز آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) اظهار کرد: در این راستا باید تکالیف هر انسان مورد توجه قرار گرفته و انفاق در راه خدا انجام شود.

وی با بیان اینکه تنها نباید کمک کردن‌ها توسط مردم باشد و نهادها نیز در این راه حرکت کنند، افزود: باید در شرایط سخت همه در کنار همدیگر یاری‌رسان باشیم و از بدرفتاری نسبت به یکدیگر دوری کنیم.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه همه مردم؛ نهادهای دولتی و غیر دولتی مکلف به اجرا کردن احکام الهی و یاری کردن محرومان و نیازمندان هستند ادامه داد: بر هر یک از این مجموعه‌ها وظیفه است تا با در نظر گرفتن نیازمندان انفاق فی سبیل‌الله کنند.

موسوی جزایری با اشاره به روز درختکاری و تکلیف مردمی خاطرنشان کرد: انجام درخت کاری و ترویج این کار بر طبق روایات جز باقیات و صالحات هر انسانی به حساب خواهد آمد.

وی اضافه کرد: قطع کردم درختان به بهانه ساختمان سازی و هر کار دیگری عذاب های سخت دنیوی را در پی دارد و از این رو برکت اموال و کار گریبان گیر این افرارد خواهد شد.

موسوی جزایری با اشاره به ضررهای فعالیت کارخانه‌های با سوخت فسیلی و مطرح بودن آن در کشور تصریح کرد: تمام خشکی‌های زمین، کم آبی‌ها، افزایش دمای هوا، تخریب لایه اوزون و… بر اثر افزایش آلاینده سوخت‌های فسیلی و کم شدن درختکاری است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: با اشاره به اینکه باید با سهیم بودن در درختکاری در ترحم به نسل‌های آینده نقش داشت.

موسوی جزایری در ادامه با اشاره به حضور حماسی مردم در روز 7 اسفند در پای صندوق‌های رای و تقدیر از آنها، تشریح کرد: این حضور پرشور باعث دلگرمی دوست‌داران ایران و مومنان آن خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=4078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.