تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

جلسه بررسی میدانی پیشرفت مزایده فروش گازهای مشعل شركت نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد

  • کد خبر : 10547
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

راستا خوزستان: جلسه بررسی میدانی پیشرفت مزایده فروش گازهای مشعل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با حضور معاونت طرح های نفت و گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز و مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش راستا خوزستان به نقل از  روابط عمومی شرکت بهره […]

راستا خوزستان: جلسه بررسی میدانی پیشرفت مزایده فروش گازهای مشعل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با حضور معاونت طرح های نفت و گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز و مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش راستا خوزستان به نقل از  روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، با توجه به انجام مزايده گازهاي مشعل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان و انعقاد قرارداد با برندگان مزايده (خريدار گاز) ، به درخواست شركت بهره بردار ، اولين جلسه بررسي ميداني پيشرفت مزايده فروش گازهاي مشعل با حضور مجري و خريدار در اين شركت تشكيل گرديد .

مهندس علیرضا هيهاوند مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان با تأكيد بر ضرورت و اهميت جمع‌آوري گازهاي مشعل در حوزه مناطق عملياتي اين شركت و اشاره به پيگيري سازمان‌هاي استاني و شهري ، خواستار سرعت بخشيدن به پروژه هاي مذكور شد و آمادگي شركت بهره بردار در همكاري جهت رفع موانع و مشكلات طرح مذكور را اعلام نمود.

معاون مدير طرح‌هاي نفت و گاز مديريت مهندسي و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی اظهار داشت: شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در همسويي با سياست‌هاي وزارت نفت و شركت ملي نفت ايران مبني بر عمل به الزامات و دستورالعمل‌هاي محيط زيست و كاهش آلاينده‌هاي زيستي، جمع‌آوري كامل گازهاي مشعل را هدف گذاري كرده است .

دكتر ترنجي زاده افزود: هم‌ اينك جمع‌آوري گازهاي مشعل مسجدسليمان در قالب چهار بسته شامل بسته هاي اول و دوم  در مناطق نفت سفيد، تمبي، پرسياه، زيلايي، هفت شهيدان، بيع متقابل، نرگسي و بسته هاي سوم و چهارم در مناطق عنبر، لالي و قلعه نار جمعا” به حجم 60 ميليون فوت مكعب روزانه در دي و بهمن ماه سال گذشته به سرمايه‌گذاران داخلي (خريدار گاز) به مدت 10 سال واگذار گرديد.

وی خاطرنشان کرد كه نظر به اهميت موضوع و به منظور بررسي آخرين وضعيت اقدامات انجام شده ، جلسات منظم بررسي پيشرفت پروژه توسط مجري طرح‌هاي گاز برنامه‌ريزي و پيگيري مي گردد.

در ادامه مهندس پورمند مجري طرح‌هاي گاز اظهار داشت: مطابق با قرارداد، دوره ساخت و نصب تأسيسات براي هر كدام از بسته ها 30 ماه بوده كه مطابق برنامه زمان‌بندي ارائه شده از سوي خريداران گاز، مطالعات مفهومي هر دو بسته به اتمام رسيده و هم اينك مطالعات مقدماتي با پيشرفت 70 درصد ادامه دارد.

سپس مديران شركت‌هاي سرمايه‌گذار به تشريح اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي در دست اقدام پرداختند و پس از بيان مشكلات و موانع موجود خواستار همكاري در شتاب بخشي به فعاليت‌هاي برنامه‌ريزي شده خود شدند.

همچنین،حاضرین در جلسه با اذعان به اینکه شتاب بخشي به طرح‌هاي جمع‌آوري گازهاي مشعل از جمله سياست‌هاي وزارت نفت دولت سيزدهم است و مسير مهمي كه افزون بر ايجاد ارزش افزوده مناسب، آلودگي‌هاي زيست محيطي را هم كاهش خواهد داد عنوان نمودند: شركت ملي نفت ايران همسو با اهداف برنامه ششم توسعه كشور ، راهبرد فروش گازهاي مشعل به سرمايه گذاران بخش خصوصي را براي جمع آوري گازهاي مشعل در پيش گرفته است.

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=10547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.